|

مسائل سیاسی روز

انتقاد تند ترامپ به دولت بایدن

دولت بایدن در تلاش است تا موج مهاجران در مرز ایالت متحده و مکزیک را کنترل کند.

لینک کوتاه کپی شد

در هفته های اخیر خانواده های متقاضی پناهندگی به مرکز استراحت خیریه هایی کاتولیک رفتند تا در آنجا کمی استراحت کنند و برای مقصد بعدی خود به ایالت متحده آماده شوند.

نماینده حزب دموکرات از لاردو در کنفرانس مطبوعاتی هفته جاری نیز در این باره گفت: " این راه قطعا آمریکا را با بحران های جدی رو به رو خواهد کرد"

در حالیکه برخی از خانواده های پناهنده در حال حاضر می توانند درداخل ایالت متحده آزاد باشند تا با یک حامی مالی ارتباط برقرارکنند، افراد بی  سرپرست زیر سن قانونی باید در مراکز دولتی نگهداری شوند که امکانات آنها نیز با توجه به فراگیری بیماری کوید 19 نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی نیز در این باره اعلام کرد که آنها تنها از کمتر از 14هزار تخت برای پناه دادن به این مهاجران برخوردار اند و این در حالی است که تنها 7 هزار و هفتصد نفر ازآنان شامل کودکان بی سرپرست می شوند. 

دولت همچنین اخیرا تاسیسات بزرگی را در تگزاس برای اسکان موقت کوکدکان راه اندازی کرده اما با این وجود این کار اعتراض و انتقاد شدید مترقیان و فعالانی را در پی داشته که بر این باور اند که دولت می تواند افراد زیر سن قانونی را سریعا به کشور های زادگاهشان برگرداند تا کشور را با بحران عظیم در پی هجوم انبوه مهاجران، رو به رو نکند.  

رئیس جمهور پیشین آمریکا، دونالد ترامپ نیز نحوه برخورد رئیس جمهور بایدن را در مورد بحران های مرزی ایجاد شده مورد انتقاد قرار داد و در این باره گفت که این کشور در اثر موج مهاجران غیر قانونی اخیر در حال نابودی است. 

به علاوه ترامپ در بیانیه ای که در روز سه شنبه منتشر شد، به پیروزی سیاست های مرزی خود اشاره کرد و گفت تا زمان روی کار بودن وی، شرایط در مرز آمریکا و مکزیک تحت نظر او به بهترین شکل پیش می رفت و آن منطقه از هر لحاظ قوی تر و مطمئن تر از هر زمان دیگری بود وهمچنین در این باره گفت که اگر دموکرات ها جلوی پروژه دیوار مرزی را نمی گرفتند، این فرایند به راحتی تکمیل می شد و به علاوه در این راستا در یکی از گزارشات خود نوشت:" ما به کلاهبرداری های رواج یافته در میان پناهندگان پایان دادیم و قاچاقچیان انسان و فروشندگان مواد مخدر را دستگیر کردیم و کاری کردیم تا تمام این جریانات خاتمه پیدا کند و اگر این فعالیت ها به همان شکل ادامه می یافت، تا کنون همه این مسائل به راحتی تمام شده بود". 

ترامپ همچنین در پایان اظهارات خود گفت: " اگر شرایط به همین شکل پیش برود، اتفاقات وحشتناکی رخ می دهد و این کشور به طور کامل نابود می شود". 

وزیر امنیت داخلی، الخاندرو مایورکاس  نیز در همین راستا از داوطلبان آژانس خود درخواست کرد تا در پایان دادن به این بحران به آنها کمک کنند.

فاکس نیوز نیز در این باره در روز سه شنبه اعلام کرد که گمرک و گشت مرزی ایالت متحده در آریزونا را به زودی مسدود خواهد کرد زیرا این آژانس در برخورد با هجوم انبوه مهاجران، مشکلات زیادی را به وجود آورده است. 

_106211927_tv053212918

ap352877252319_wide-ebc0cf23803d2ec2fd697724c915e44e4840b440NINTCHDBPICT000640632123

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها