|

درخواست نماینده از وزیر کار برای افزایش حقوق و دستمزد 1400

افزایش حقوق‌ ها در سال آینده باید واقعیت‌های جامعه هماهنگ باشد.

لینک کوتاه کپی شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق‌ها در سال آینده باید واقعیت‌های جامعه و هزینه‌های زندگی کارگران و مشکلات کارفرمایان به صورت بسته کامل دیده شود. اقبال شاکری با اشاره به افزایش حقوق کارگران در سال آینده، اظهار کرد: باید در تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای مربوطه نگاه عادلانه و منصفانه‌ای حاکم باشد.

وی با بیان اینکه در فرمول افزایش حقوق‌ها در سال آینده باید واقعیت‌های جامعه، هزینه‌های زندگی کارگران و مشکلات کارفرمایان به صورت یک بسته کامل دیده شود، افزود: برخی نمایندگان اخیرا با ارسال نامه‌ای به وزیر کار خواستار تجدید نظر در نحوه تعیین حقوق و دستمزد کارگران شده‌اند چون اعتقاد بر این است باید بر اساس اقیلم و منطقه این افزایش‌ها انجام شود و به صورت ثابت برای کل کشور این افزایش اتفاق نیفتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در تعیین دستمزد باید توجه به اشتغالزایی و حفظ آن مد نظر باشد نه اخراج کارگران، عنوان کرد: شرایط کار و تعیین دستمزد باید به گونه‌ای باشد که کارفرمایان هر روز بیشتر از گذشته ترغیب شوند که نیروی کار بیشتری جذب کنند، نه اینکه به خاطر ناتوانی در پرداخت دستمزد، نیروهای کار را اخراج کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعیین دستمزد بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به ویژه آثار و تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا امکانپذیر نیست. در چنین شرایطی اولویت اصلی در روند تعیین دستمزد باید موضوع حفظ اشتغال نیز باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها