|

​کلنگ زنی نخستین خوابگاه سبز دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد

با پیگیری های مستمر، کلنگ خوابگاه ۳۳۰۰ متری پردیس کوثر در مهرماه امسال و با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

لینک کوتاه کپی شد

کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مشکلات اساسی این دانشگاه را نبود فضای فیزیکی برای اسکان دانشجویان قدیمی و جدید عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مستمر و مساعدت سازمان مرکزی، کلنگ خوابگاه ۳۳۰۰ متری پردیس کوثر در مهرماه امسال و با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

“نوروز هاشمی” در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون ۸۰۰ دانشجو در دو پردیس شهید ایزدپناه و کوثر دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه این دانشجویان در رشته علوم تربیتی و مشاره تحصیل می کنند، اظهار کرد: ۲۰۰ نفر مهارت آموز نیز از طریق ماده ۲۸ در رشته ادبیات فارسی، معارف و ریاضی نیز در حال گذراندن دوره تربیت مهارت های معلمی هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در آزمون سراسری سال جاری ۸۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان استان در دو پردیس دانشگاه پذیرفته شدند.

هاشمی به آموزش دانشجویان در فضای کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان و اساتید با استفاده از سامانه lms جهت تشکیل تشکیل کلاس ها استفاده می کنند که خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور از جهت میزان حضور و تشکیل کلاس های مجازی جز استان های اول کشور است.

وی عنوان کرد: برای آشنایی بهتر و ارتقاء کیفیت آموزش مجازی بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی درباره سامانه های مجازی دانشگاه جهت اساتید، کارکنان و دانشجویان در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان استان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه ها و مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد را نبود فضای فیزیکی برای اسکان دانشجویان جدید و قدیمی، مستهلک بودن خوابگاه های موجود و اعتراض همیشگی دانشجویان مبنی بر اینکه این خوابگاه ها در شان آن ها نیست عنوان کرد و گفت: با پیگیری های مستمر و همچنین مساعدت و همکاری سازمان مرکزی کلنگ خوابگاه ۳۳۰۰ متری پردیس کوثر در محوطه این دانشگاه در مهرماه امسال و با حضور مسئولان استانی به زمین زده شد.

هاشمی با اشاره به اینکه این خوابگاه در سه طبقه و هر طبقه به متراژ ۱۱۰۰ مترمربع و با ساخت جدید کلنگ زنی شد، افزود: این خوابگاه جزو نخستین خوابگاه های سبز کشور است.

وی در تشریح توسعه زیرساخت ها، تعمیر و تجهیز پردیس های دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن سیستم گرمایشی و سرمایشی پردیس کوثر و همچنین امکان هرگونه اتفاقی اعم از احتمال پیش آمدن آتش سوزی درخوابگاه اقدامات لازم در خصوص تغییر و تعویض سیستم قدیمی و استفاده از شوفاژ برای استفاده از دانشجویان در خوابگاه انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدام در بهمن ماه سال گذشته و همزمان با تعطیلی در ایام کرونا آغاز و تا فروردین ماه ۹۹ ادامه داشت و اکنون به اتمام رسید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد به قدیمی بودن درب های ورودی خوابگاه ها، کلاس های آموزشی و سلف سرویس دانشجویان اشاره و اظهار کرد: دانشجویان در هنگام ورود و خروج  به ویژه در فصل سرما با مشکلاتی رو به رو بودند که پاییز امسال درب های ورودی تعویض و درب های ریموت دار جایگزین آن شد.

هاشمی از تعویض درب ساختمان آموزشی پردیس شهید ایزدپناه یاسوج خبر داد و تصریح کرد: در پردیس شهید ایزدپناه یاسوج نیز احداث خوابگاه ۲۵۰۰‌ متر مربع در دو طبقه در حال ساخت است.  

وی با بیان اینکه رنگ آمیزی خوابگاه های موجود قدیمی و فرسوده بود، بیان کرد: در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادی در سراهای دانشجویی نسبت به رنگ آمیزی کلیه سراهای دانشجویی دخترانه به متراژ حدود ۳۰۰۰ متر مربع اقدام شد و این مکان ها آماده بازگشایی در ایام بعد از کرونا هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به اینکه آشپزخانه پردیس بسیار قدیمی و مستهلک بود نسبت به جابجایی آشپزخانه و کاشی و سرامیک کردن مکان جدید و همچنین خرید مایحتاج مورد نیاز اعم از گاز خوراک پزی قابلمه های جدید و همچنین کباب پز صنعتی جهت رفاه حال دانشجویان اقدام شد.

هاشمی گفت: با توجه به شیوع فصل سرما و خراب بودن ایزوگام سراهای دانشجویی نسبت به ایزوگام کردن سراهای دانشجویی در ایام تابستان اقدام شد تا در زمان شروع بارش ها برای دانشجویان مشکلی پیش نیاید.

وی جابجایی سالن مطالعه دانشجویان، تجهیز و رنگ آمیزی مکان جدید و همچنین استفاده از خیرین (کانون فرهنگی قلم چی) جهت همکاری در تجهیز این سالن مطالعه به میز و صندلی به میزان مورد نیاز، موکت کردن این سالن و خرید تجهیزات گرمایشی را از دیگر اقدامات جهت رفاه حال دانشجویان برشمرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در چندین مرحله اقدام به ضدعفونی کردن سراهای دانشجویی و همچنین سلف سرویس کرده تا در حد امکان در صورت بازگشایی دانشگاه از گسترش این ویروس جلوگیری به عمل آید.

هاشمی در ادامه از پیگیری جهت احداث سالن ورزشی جهت دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان در قالب طرح توازن منطقه ای احداث یک باب سالن ورزشی در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.

وی در ادامه  به شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا حوزه تربیت بدنی در چندین مرحله جهت غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانشجویان، قطع نشدن ارتباط با دانشجویان و شناسایی استعداد های دانشجویان در چندین مرحله اقدام به برگزاری مسابقات مختلف در فضای مجازی کرد که با استقبال خوب دانشجویان رو به رو شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دوشنبه های قرآنی در تاریخ ۱۸ اسفندماه ۹۹ به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز برگزار شد که آیت الله ملک حسینی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج از سخنرانان این مراسم بودند. 

هاشمی به کمک های مومنانه در ایام کرونا اشاره و بیان کرد: درقالب کمک های مومنانه تعداد ۲۵۰ بسته حمایتی از طریق بسیج دانشجویی و کانون‌ها به کمک حوزه دانشجویی تهیه و به افراد مستحق تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: در خصوص بیمه حوادث دانشجویی اطلاعات به حوزه بیمه ارسال و برای حدود ۸۰۰‌ دانشجو بیمه حوادث دانشجویی از اول مهرماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ صادر شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با مشارکت ۷۸ درصد دانشجویان انتخابات شورای صنفی برگزار شد، گفت: دبیر و اعضای اصلی انتخاب و ابلاغ ها و اقدامات لازم انجام و فعالیت خود را آغاز کردند.

هاشمی افزود: با مشارکت ۷۲ درصد دانشجویان انتخابات کانون همیاران سلامت نیز برگزار شد و دبیر و اعضای اصلی انتخاب، ابلاغ ها و اقدامات لازم انجام و آغاز به کار کردند.

وی به انجام تبلیغات لازم و گسترده برای عضوگیری انجمن های ورزشی اشاره و تصریح کرد: دبیران اصلی انجمن ها انتخاب و در قالب گروه های مجازی فعالیت و برنامه های خود را ارائه دادند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وام های دانشجویی از طریق فضای مجازی (اطلاع رسانی در گروه های دانشجویی و گروه های آموزشی و فرهنگی دانشگاه) و از طریق روابط عمومی پردیس و مدیریت استانی اقدام به اطلاع رسانی شد، اظهار کرد: پس از ثبت‌نام ۱۳۴ وام دانشجویی براساس بخشنامه سازمان مرکزی که پرونده های آنها شرایط لازم را داشته اند بررسی که تعداد ۵۸ فقره وام دانشجویی شامل (۲۵ وام ودیعه مسکن متاهلی و ۲۵ وام ضروری ازدواج و ۴ وام ضروری حوادث زلزله‌) بالغ بر جذب ۷میلیارد و ۱۲۰میلیون ریال به دانشجویان متاهل این استان تعلق گرفت.

هاشمی از پیگیری و مکاتبات لازم برای پرداخت وام به دانشجویان مجرد با سازمان مرکزی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تایید سازمان نیز در خدمت این دانشجویان نیز خواهیم بود.

وی به تسویه و اعلام بدهی وام دانشجویی کلیه دانشجویان ورودی ۹۵ اشاره کرد و ادامه داد: پرونده های وام دانشجویی آنها ساماندهی شده و بدهی و ۱۰ درصد کلیه وام های آنها پرداخت و قسط بندی شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت وام های دانشجویی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

هاشمی در بخش دیگری ازسخنانش، تجهیز حوزه های مختلف اداری، رفاهی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آموزش مجازی لزوم توجه به زیرساخت های دانشگاه جهت استفاده از فن آوری های روز یک ضرورت بود که خوشبختانه در ایام کرونا استودیو دانشگاه تجهیز و راه اندازی شد.

وی ارتقاء سرور و افزایش پهنای باند دانشگاه، خرید لپ‌تاپ، دستگاه های کپی و فکس برای پردیس ها و  افزایش تعداد دوربین های مدار بسته دانشگاه را در ایام کرونا یادآور شد و افزود: توجه به مسائل زیرساختی و نرم افزاری دانشگاه برای رفاه حال اساتید و دانشجویان در این برهه مورد توجه مدیریت دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از تشکل ها وکانون های این دانشگاه که در ایام کرونا برنامه های فاخری را انجام دادند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها