|

تکنولوژی و نوآوری

ماهوراه های فضایی ساخته شده در آمریکا

ماهوارههای فضای ساخته شده در آمریکا می تواند تمام کشور ها را از در اختیار داشتن اینترنت فضایی بهره مند کند.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان فضایی SpaceX در روز سه شنبه اعلام کرد که با طراحی یک ماهواره فضایی در حال گسترش پوشش WIFI خود در ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی و شمال انگلیس است.

این سازمان همچنین پس از نتیجه موفقیت آمیز این اینترنت فضایی در ایالت متحده، لقب Starlink را بر روی آن گذاشت و این طرح را از سال 2020 در انگلیس آغاز کرد. 

با قوی تر شدن سیستم این ماهواره فضایی، کاربران می توانند انتظار داشته باشند که به جای دریافت اینترنت با سرعت 50 مگابایت در ثانیه، داده های اطلاعاتی از طریق اینترنت را با  سرعت 150 تا 210 مگابایت در ثانیه دریافت کنند که این میزان چیزی بیش از شش برابر متوسط سرعت بارگیری اینترنت های معمولی و غیر فضایی است!

سازنده موشک های کالیفرنیا نیز در این باره گفت که این سرویس با ارسال ماهواره های بیشتر به فضا می تواند سرعت و حجم بسیار بیشتری از اینترنت را در اختیار مردمان ساکن در این کشور ها قرار دهد. 

در حال حاضر 1400 ماهواره Starlink در مدار زمین طراحی و ساخته شده اند که سازندگان آنها امیدوار اند که تعداد این ماهواره ها در سال جاری به 12 هزار ماهواره و در آینده ای نزدیک نیز به 42 هزار ماهواره برسد.

همچنین سازمان SpaceX در روز سه شنبه اعلام کرد که در هفته جاری ماهواره های فضایی Starlinlk را در آلمان و نیوزلند نیز  راه اندازی می کند. 

این سازمان به علاوه اعلام کرد که این ماهواره در حال گذراندن مراحل اولیه خود برای انتشار اینترنت فضایی و در اختیار قرار دادن آن برای ساکنان کشور هایی همانند انگلیس است وبنابراین ممکن است که ایننترنت فضایی این کشور ها در مواقعی به صورت متوالی قطع و وصل شود. 

همچنین هزینه این سرویس برای مسیریابی های مختلف و انتشار شبکه های اینترنتی در نقاط مختلف، در هر ماه چیزی در حدود 89 پوند برای دولت هایی که از این ماهواره های فضایی در کشورشان استفاده می کنند، تمام می شود. 

NINTCHDBPICT000626250187

سازمان SpaceX در حقیقت توسط ایلون ماسک، مدیر عامل میلاردر تسلا اداراه می شود و او نیز در مصاحبهای درمورد کارایی این ماهواره های فضایی اظهار کرد که راه اندازی این سرویس اینترنتی با سرعت اتصال بالا، راهی آسان برای انتقال اینترنت به کامیون ها، قایق هاو هواپیماها نیز به شمار می آید و همچنین اینترنت قابل اطمینان و مقرون به صرفه ای را می تواند در سراسر کره زمین فراهم کند. 

اما از جمله چالش های موجود در این راستا این است که منجمان و ستاره شناسان بار ها از  شرکت به علت راه اندازی این ماهواره ها که در برخی اوقات اختلالاتی را در مشاهدات   آنها ایجاد می کند، انتقاد کرده اند چرا که این سرویس اندکی پس از پرتاب ماهوراه ها در فضا، نوری را از خود منتشر می کند که تا دقایقی موجب روشن شدن آسمان می شود اما ظاهرا آنها به تازگی اندکی از مدار زمین فاصله گرفته اند تا بلکه درخشش اخلال گرایانه شان کمی کاهش پیدا کند. 

f09602d7-fcd8-47a3-9f3a-4cbbb09e636e

NINTCHDBPICT000595844523

satellite

comp

منبع: TheSun

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها