|

شرایط پرداخت مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چیست؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تمامی بازنشستگان تا پایان امشب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام جزئیات اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: تمامی بازنشستگان تا پایان امشب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.

مصطفی سالاری در نشست خبری امروز در خصوص اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: قرار بود در اسفندماه مبلغی به صورت علی‌الحساب برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش سازمان پرداخت شود و به لحاظ اینکه هنوز ۶ هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه به دست ما نرسیده، به همین دلیل دیروز مقرر شد از منابع دیگر، علی‌الحساب اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شود.

وی گفت: زمانی که ۶ هزار میلیارد تومان به ما اختصاص یافت، آن را جایگزین منابع اعتباری فعلی که هزینه شده است، می‌کنیم.

سالاری تصریح کرد: پرداخت علی‌الحساب مرحله دوم متناسب سازی از صبح امروز آغاز شده و تا این لحظه بیش از یک چهارم جمعیت بازنشستگان تحت پوشش سازمان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند و مابقی بازنشستگان نیز تا پایان امشب این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: فرمول نهایی شده برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی نهایتاً در ۱۰ روز اول فروردین ماه با کمک نمایندگان بازنشستگان و کانون عالی بازنشستگان تدوین و اگر نیاز به اصلاح بود آن را اصلاح خواهیم کرد.

وی گفت: قصد داریم در فیش حقوق فروردین ماه بازنشستگان هم افزایش حقوق و هم متناسب سازی لحاظ شود و دیگر مبلغی به صورت علی‌الحساب نباشد.

سالاری تصریح کرد: اصلاحات احتمالی اعمال و مبلغ نهایی در احکام بازنشستگان دیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم متناسب سازی اقدام ارزشمندی بود که با کمک دولت و وزیر محقق شد، گفت: در خصوص نحوه تأمین منابع مرحله دوم متناسب سازی نیز در قانون بودجه اعتباری پیش بینی شده که یک تا دو ماه زمان می‌برد که برای آنها مصوبه بگیریم، چرا که منابع مالی باید از محل واگذاری سهام شرکت‌های دولتی تأمین شود.

به گفته سالاری، پرداخت منظم با احکام جدید که شامل متناسب سازی و افزایش حقوق هاست، در فروردین اعمال می‌شود و آغاز پرداخت‌ها نیز از ۱۹ فروردین خواهد بود.

وی تأکید کرد: بازنشستگان مشاغل سخت نیز همانند سایر بازنشستگان علی‌الحساب مرحله دوم همسان سازی را دریافت خواهند کرد.

سالاری در خصوص افزایش حقوق‌ها نیز گفت: باید در این خصوص با کانون عالی بازنشستگان و نمایندگان آنها جلساتی برگزار کنیم و هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست اما قطعاً افزایش حقوق بازنشستگان حداقل بگیر بیش از ۳۹ درصد خواهد بود.

منبع:مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارگران سخت وزیان آور ارسالی در

    باسلام ودرود.لطفانوش داروبعدازمرگ سهراب نباشه.تاازگرونی وتعبیض وحق ضایع کردن مون نمردیم.لطفابه دادمون برسید.باسپاس.ماده۹۶رواجراءکنیدماتوشحالیم.البته بدون شعاروخوش کردن دل بازنشستگان تامین اجتماعی.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها