|

جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد در سال ۱۴۰۰

در بودجه سال آینده ۱۴۶۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد پیش‌بینی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به اعلام آخرین اقدامات صورت گرفته در این صندوق پرداخت و گفت: در بودجه سال آینده ۱۴۶۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد پیش‌بینی شده است.

رضا مسرور در نشستی خبری درباره اقدامات صورت گرفته پیرامون رفاه و بهبود معیشت بازنشستگان فولاد، گفت: سال هایی بود که صندوق با مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان مواجه بوده و در برخی سال ها چندماه حقوق معوقه را یکجا و با تاخیر واریز می کردند.

وی افزود: تلاش ما این بوده است که حتی یک روز پرداخت حقوق به تاخیر نیفتد. بخش اعظمی از بازنشستگان فولاد مشاغل سخت و زیان آور داشته اند و باید به این مهم توجه داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با بیان اینکه بازنشستگان مطالباتی از سال ۹۱ داشتند و یک همسان سازی انجام شده بود اما هشت ماه معوقه آن پرداخت نشده بود گفت: مجوزهای لازم را از هیئت امنا دریافت کردیم و توانستیم تامین منابع انجام داده و اولین قسط را در مردادماه جاری بپردازیم و در سه قسط کل مطالبات بازنشستگان را بپردازیم.

به گفته مسرور درباره رقم معوقات پرداختی گفت: این مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان بود که در سه قسط پرداخت شده است.

جزئیات متناسب سازی حقوق در سال ۹۹ و ۱۴۰۰

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد ادامه داد: همانند صندوق های دیگر باید متناسب سازی حقوق را دنبال می کردیم. صندوق فولاد یک صندوق دولتی است اما این امر بدون حمایت و کمک دولت انجام و بار مالی بیش از ۷۴۰ میلیارد تومانی آن از محل منابع صندوق و سود حاصل از سرمایه گذاری ها تامین شد.

وی با اشاره به اینکه الگوی ما در متناسب سازی همانند صندوق بازنشستگی کشوری و دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه بود گفت: حقوق و مزایای بازنشستگان فولاد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۲ درصد افزایش یافت و برای سال آینده نیز در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است که متناسب سازی همانند صندوق های دیگر از محل رد دیون دولت و تامین منابع لازم صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا یکی از اقدامات خوب راه اندازی سامانه یکپارچه سازی ارائه خدمات الکترونیکی بوده است. تا کنون چهار خدمت از جمله صدور گواهی ضمانت و کسر از حقوق و صدور دفترچه بیمه الکترونیکی شده و بناست تا سه ماه آینده به ۱۳ خدمت برسد. همچنین مدت زمان پرداخت هزینه های درمانی در سال ۹۶ حدود ۹۰ روز بوده که اکنون به ۱۵ روز رسیده و امیدواریم به زیر ۱۰ روز کاهش یابد.

مسرور افزود: پرداخت تسهیلات چهار میلیون تومانی به بازنشستگان، وام خودرو و اعطای کارت اعتباری از دیگر اقدامات رفاهی بوده و رضایت بازنشستگان را تا حدود زیادی به همراه داشته است.

مسرور با بیان اینکه حقوق ها با متناسب سازی نسبت به سال ۹۸ رشد داشت و برای سال آینده ۱۴۶۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی در بودجه پیش بینی شده است گفت: در سال جاری متناسب سازی را بدون کمک دولت انجام دادیم و سال سختی بود و ۲۵۰ میلیاردتومان معوقه داریم که باید از دولت برای تامین آن کمک بگیریم.

به گفته وی متوسط دریافتی در صندوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای ۳۰ سال خدمت است که این رقم نسبت به صندوق های دیگر مقداری بالاتر است.

روند سرمایه گذاری شرکت های تابعه صندوق

وی به سرمایه گذاری شرکت های تابعه صندوق اشاره کرد و گفت: اولین کار در اوایل ورود به صندوق در اواخر سال گذشته این بود که باید هولدینگ سرمایه گذاری ایجاد میکردیم. اساسنامه شرکت “دالاهو” سابق تغییر و مجوز بورس برایش ثبت شد و تحت عنوان “گروه سرمایه گذاری صندوق فولاد” در آینده نزدیک وارد بورس خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد به بازنگری اساسی در راهبردها و استراتژی های شرکت ها اشاره کرد و گفت: پرتفوی بورسی صندوق را هم از طریق کمیته سرمایه گذاری بازنگری اساسی کردیم که در راستای افزایش سودآوری اتفاق افتاده و بازده سهام ما از متوسط بورس بالاتر بوده است. ارزش پرتفوی صندوق فولاد نسبت به بهمن سال گذشته که وارد صندوق شدیم ۳۲۳ درصد رشد کرده است.

مسرور ادامه داد: وارد کردن شرکت ها به بورس از برنامه های ماست. علیرغم کاهش شاخص بورس در ماه های اخیر باز هم در ۱۰ سال اخیر بیشترین بازدهی در بازار بورس بوده است. اولین و مهمترین شرکت ما سنگ آهن مرکزی است که موافقت شورای بورس را گرفته و در حال ورود به بورس است و در ماههای آینده عرضه اولیه خواهد داشت. شرکت زغال سنگ طبس که در آنجا سهام داریم نیز وارد بورس شده و بنا داریم شرکت دخانیات را هم وارد بورس کنیم و معتقدیم منجر به افزایش شفافیت در این شرکت خواهد شد.

بدهی۵۹ هزار میلیاردی دولت به صندوق فولاد

وی با بیان اینکه سود سرمایه گذاری ها در سال جاری نسبت به سال ۹۸ تقریبا سه برابر شده است گفت: این رقم نیز قابل توجه و چشمگیر است. آخرین اکچوئری قبل از ورود تیم مدیریتی جدید مربوط به سال ۹۴ بود و نیازمند آن بود که بازنگری شود. در سال اخیر کار فشرده ای صورت گرفت و اکچوئری را بر اساس اطلاعات سال ۹۷ انجام دادیم که به تایید سازمان حسابرسی رسیده است. بر این اساس صندوق فولاد ۵۹ هزار میلیارد تومان مطالبه از دولت دارد و موضوع مهمی است که می تواند آینده صندوق را تامین کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره اقدامات صندوق پیرامون بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید نیز اظهار کرد: طرح های توسعه ای که بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند بسیار حائز اهمیت هستند. نسبت پشتیبانی صندوق ۱۷ به یک است و ۸۷ هزار نفر بازنشسته در مقابل ۵۰۰۰ شاغل داریم. باید به سودآوری شرکت ها اهتمام داشته باشیم تا بخشی از منابع تامین شوند. در این بخش اقدامات خوبی در حال انجام است که مورد اخیر آن افتتاح پروژه “گندله سازی سه چاهون” یزد به ارزش ۹۳۰۰ میلیارد تومان بود.

مسرور ادامه داد: راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی و کنسانتره با ظرفیت دو میلیون تن در راستای تکمیل زنجیره فولاد  در شرکت سنگ آهن مرکزی در دست تکمیل است. در شرکت دخانیات نیز خطوط جدید تولید سیگار سایز اسلیم به بهره برداری رسیده است. همچنین برای دو شرکت ذغال سنگ و اسفندقه برنامه های توسعه ای طراحی شده و در دست اجراست.

وی در ادامه به تعامل خوب با مجلس شورای اسلامی و حل برخی مشکلات که در بودجه دیده شد اشاره کرد و گفت: قرار است در بودجه ۱۴۰۰ بابت رد دیون ۵۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق پرداخت شود. بند واو نیز مربوط به اعتبار متناسب سازی است که باید درباره آن در کمیته ای تصمیم گیری شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره وضعیت نامناسب خدمات درمانی بازنشستگان ذوب آهن گفت: این موضوعات نسبی هستند ولی نسبت به سنوات قبل وضعیت بهتر است. کارگزار بیمه بازنشستگان صندوق بیمه ملت است و این امر برونسپاری شده است. سرانه پرداختی ما هم نسبت به صندوق های دیگر بالاتر است. اختلاف نظری در ذوب آهن داریم و برخی حق بیمه ها مانند بیمه عمر و حوادث توسط خودشان پرداخت می شود و انتظار دارند که از سوی صندوق باشد و این اختلاف ها وجود دارد. اما در مجموع رضایت بیشتر شده است و در راستای افزایش رضایت آنها در تلاشیم. امید است بتوانیم سرانه بیشتری را برای سال آتی تخصیص دهیم. بیمه نیز اگر خدمات خوبی ارائه نکند تغییرش می دهیم.

منبع:روزگار معدن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها