|

10 دلیلی که شما را مجاب به خرید ملک در استانبول می کند

استانبول به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های زیبای جهان که هنوز زیر ساخت زیبای شرقی‌اش را در عین همراه شدن با مدرنیته حفظ کرده، مقصد مهمی از…

لینک کوتاه کپی شد

امروزه با توجه به پیشرف‌های کشور ترکیه در زمینه‌های مختلف از جمله مدرن شدن فضای شهری، تحول اقتصاد و ....یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید ملک در خارج از کشور، خرید ملک در استانبول ترکیه است. اهمیتی ندارد که فرد اهل کجا باشد یا در چه مقطع زمانی به استانبول ترکیه سفر کند، در هم تنیدگی هنرمندانه‌ی سنت و مدرنیته‌ در این شهر، هر فرد خوش احساسی را سر ذوق می‌‌آورد. کوچه خیابان‌های سنگ‌فرش شده با مردم مهربان و خونگرم و پیچیدن بوی آشنای غذاهای دلچسب و تناژ تلفیق رنگ دریا و آسمان با منظره مردم دائم در کوشش، همواره حس زیستن در بین افراد هم‌میهن را در فرد زنده می‌دارد. در خلال ویژگی‌های بسیار مطلوب این شهر می‌توان به صورت اجمالی به چند مورد که بیش از بقیه، خرید ملک در استانبول ترکیه را توجیه می‌کنند اشاره داشت:

 

۱-فضای شهری

استانبول به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های زیبای جهان که هنوز زیر ساخت زیبای شرقی‌اش را در عین همراه شدن با مدرنیته حفظ کرده، مقصد مهمی از مهاجرین خارجی بوده است. این شهر به سرعت در حال پیشرفت، پذیرای پروژه های مختلف ساخت و ساز است که در این بین می‌توان به پروژه اسکای لند اشاره کرد. این پروژه که الهام گرفته از تپه‌های هزاران سال پیش است، به مدرنیته شدن این شهر کمک شایانی کرده است. استانبول که به نوعی نماد کشور ترکیه به شمار می‌رود، با خیابان‌ها و پلاژ‌ها، غذاخوری‌های محلی و زیبا، بافت شهری پرجمعیت و پلی به سوی اروپا به شمار می‌رود.

۲-اقتصاد پویا

شایان ذکر است که پتانسیل اقتصادی ترکیه، در رتبه ششم جهانی می‌درخشد. این شهر که همواره از مقاصد اصلی گردشگری بوده است و از این راه بخش اعظمی از اقتصاد خود را تامین می‌کند، اما این تمام ماجرا نیست. ترکیه با داشتن درآمد چشم‌گیر از تولیدات ناخالص داخلی، داشتن بنادر تجاری که گزینه خوبی برای سرمایه گذاری تجار داخلی و خارجی هستند، پیشرفت روز افزون در زمینه ساخت و ساز و همگام شدن با نوین‌ترین روش‌های جهانی در این زمینه که خود موجب رغبت عزیزان به خرید ملک در استانبول ترکیه است و انواع دیگر مانند صنعت ماشین،تنباکو، زیتون، پوشاک و غیره به اقتصادی پویا و نیز شرایط خوبی جهت به دست آوردن جایگاه اقتصادی توانسته به یکی از مجموعه کشورهای داری اقتصاد برتر دنیا، ملحق شود. بهتر است بدانید واحد پول کشور ترکیه، لیر است.

۳- امنیت در استانبول

ارتش ترکیه را می‌توان یکی از قدرتمندترین ارتش‌های دنیا دانست. بر اساس گزارش FCO استانبول یکی از امن‌ترین شهرها برای مهاجرت و گردشگری است چرا که با توجه به فضای آزاد این کشور در پوشش و ... نژاد پرستی و دخالت در نوع سبک زندگی دیگری معنایی ندارد. در سیستم قضایی این کشور تعهدات سوئیس پیاده‌سازی می‌شود و فرد می‌تواند در آرامش کامل به زندگی بپردازد.

۴-دیدنی‌ها

از مزایای زیست در این شهر زیبای اوراسیایی، قدم زدن در بین موزه‌ها و زیبایی‌هایی از قبیل مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، موزه‌ها، مراکز خرید و گردشگری زیبا و حتی محلاتی چون کبک استانبول که مقصد گردشگران شده‌اند.

۵- زیرساخت‌های پیشرفته

از پیشرفته‌ترین زیرساخت‌ها در ترکیه می‌توان به سیستم حمل و نقل اشاره داشت. با توجه به گستردگی این شهر تمهیدات لازم جهت حمل و نقل آسان اندیشیده شده است که در موقعیت‌های مختلف، کاربرد ارزنده هر یک موجب انتخاب آن وسیله توسط ساکنین استانبول خواهد بود. از آن‌جا که هزینه بنزین در ترکیه مقرون به صرفه نیست، تراموا، مترو، کشتی، اتوبوس، تاکسی و... گزینه‌های بهتری جهت مسافرت درون شهری هستند. اگر قصد خرید ملک در استانبول ترکیه یا سرمایه گذاری در پروژه‌های این کشور، به عنوان پروژه اسکای لند را دارید باید بدانید که با اندیشیدن تمهیداتی چون ارائه استانبول کارت برای استفاده پنج نفر از یک کارت، مشمول پرداخت نبودن کودکان زیر ۶ سال و تخفیف ۵۰ درصدی برای دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده از سیستم حمل و نقل را مقرون به صرفه و منحصر به فرد کرده است .

۶-خرید خودروی اقساطی و معاف از مالیات

بهنگامی که فرد به خرید ملک در استانبول ترکیه فکر می‌کند به موازات آن نیازمندی خود به دیگر لوازم زندگی را نیز بررسی خواهد کرد که خرید خودرو یکی از این نیازها است. هر فرد خارجی که اجازه اقامت قانونی در کشور ترکیه را داراست می‌تواند به طرق مختلفی اقدام به خرید خودروی ترک یا خارجی کند. بدون پرداخت هیچ‌گونه مالیاتی به غیر از مالیات جاده (باندلر). گفتنی است که این مالیات رایگان تنها برای یک ماشین و اجازه اقامت هر خانواده است.

۷-اخذ شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری

هر شخص از اتباع خارجی اقدام به سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلار در ترکیه و به اعتبار اصلاحیه جدید به ۲۵۰ هزار دلار سرمایه گذاری در حوزه خرید املاک در این کشور و به صورت غیر منقول کند، صاحب حق شهروندی ترکیه شده و از مزایای آن بهره خواهد برد. خرید خانه در استانبول با توجه  به این سرمایه گذاری، بسیار ارزشمند تلقی می شود. با خرید خانه هم می‌توانید در آن سکونت کنید و هم می‌توانید پاسپورت خود را دریافت کنید.

۸-سهولت دریافت ویزای کشورهای دیگر

هر فردی که صاحب اقامت کشور ترکیه و ۲۰ هزار دلار موجودی در حساب بانکی خود باشد می‌تواند جهت اخذ ویزای شینگن و آمریکا اقدام کرده و دارای شانس بالایی در پذیرفته شدن درخواستش باشد.

۹-هزینه‌های متناسب

شهر استانبول به عنوان بزرگ‌ترین شهر یک کشور توسعه یافته، دارای هزینه‌های ارزان‌تری نسبت به همتایان اروپایی‌اش است که این امر خود دلیل مناسبی جهت خرید ملک در استانبول ترکیه است.

۱۰-محله‌های رویایی

استانبول دارای محله‌های متعددی است که هرکدام ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خود را دارا هستند. هر محله با توجه به شرایط خود می‌تواند انتخاب افرادی باشد که قصد خرید ملک در استانبول ترکیه را دارند. از محله گران‌قیمت بشیکتاش، محله تاریخی احمدسلطان که توپکاپی و ایاصوفیه را در خود جای داده است تا بی اوغلو که قلب استانبول است. اما همان‌طور که ذکر شد محله ببک استانبول همچون ستاره‌ای درخشان در این بین می‌درخشد. محله ببک استانبول که دقیقا در بخش تنگه بسفر قرار دارد و متصل کننده دو بخش آسیایی و اروپایی ترکیه است نه تنها انتخاب خوبی برای سکونت است بلکه به دلیل زیبایی‌های چشم‌گیرش، به عنوان مقصد گردشگران نیز انتخاب می‌شود.

سایت خرید ملک جینگوبینگو به عنوان یکی از سایت‌هایی که در زمینه ارائه خرید ملک در استانبول ترکیه، سرمایه گذاری در پروژه اسکای لند و نیز در ایران و سایر کشورهاست؛ همواره برآن است تا با ارائه اطلاعات و مشاوره‌های دقیق در این زمینه، ارائخ دهنده بهترین خدمات به مشتریان گرامی باشد.

این مجله اینترنتی که اطلاعات جامع و کاملی را در وب‌یسایت خود جمع آوری کرده است می‌تواند کمک شایانی به کاربران در جهت کسب اطلاعات در زمینه‌های مذکور ارائه کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها