|

فریده ماشینی مادرشوهر آزاده نامداری کیست؟

فریده ماشینی مادرشوهر آزاده نامداری پژوهشگر، فعال جنبش زنان در ایران، و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بود که سپس به ریاست…

لینک کوتاه کپی شد

فریده ماشینی (۱۷ / ۵ / ۱۳۳۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۱) پژوهشگر، فعال جنبش زنان در ایران، و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی بود که سپس به ریاست کمیسیون زنان این حزب منصوب شد.  وی که فارغ التحصیل مطالعات زنان از دانشگاه علامه و مهندسی شیمی از دانشگاه امیرکبیر بود بیشتر به عنوان پژوهشگر و فعال زنان شناخته می شد و تا ریاست کمیسیون زنان حزب منحله مشارکت هم پیش رفته بود. ماشینی که در جریان حوادث پس از انتخابات ۸۸ یک بار بازداشت هم شده بود در خرداد ۹۱ و بعد از مدتی ابتلا به سرطان درگذشت.

وی در یک خانواده مذهبی و فعال از لحاظ سیاسی بدنیا آمد و بزرگ شد. خانم ماشینی از اوایل انقلاب در بطن ماجرا بود. ایشان از جمله دانشجویان پیشگام در تسخیر لانه جاسوسی بود . در سال ۱۳۵۸ بعنوان دبیر به استخدام آموزش و پرورش در آمد ودر سال ۱۳۸۶ بازنشسته شد . در آنجا با کمک همفکران خود از جمله سرکار خانم منیره گرجی ، خانم دکتر ابتکار و دکتر نیازی اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات و مطالعات زنان بعنوان یک موسسه غیر دولتی نمود .در سالهای جنگ در جنوب شهر به خانواده رزمندگان قران آموزش میداد . ایشان از فعالان برجسته حقوق زنان بود و در بیش از ۳۰ نشست بین المللی حقوق زنان شرکت نموده بود .

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها