|

از همسان سازی حقوق بازنشستگان تا حذف دفترچه‌های کاغذی درمان

اعتبار۹۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسید که اقدام بزرگی در جهت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، خروج دفترچه‌های درمان تامین اجتماعی از حالت کاغذی و الکترونیکی شدن خدمات درمان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را از بهترین اقدامات و اتفاقات سال گذشته عنوان و ابراز امیدواری کرد: با تولید انبوه واکسن در داخل سال ۱۴۰۰ سال محو کرونا در ایران باشد.

فتح اله بیات درباره اولویتهای سال جدید در حوزه اشتغال و روابط کار اظهار کرد: قبل از هر چیز آرزو می کنیم که ویروس کرونا از کل دنیا به خصوص کشور ما محو شود و واکسن مورد نیاز داخل را تهیه و خریداری کنیم. کرونا هنوز با ما هست و به عنوان نماینده بخش کوچکی از جامعه کارگری تقاضا داریم که در بحث خرید واکسن کوتاهی نشود و قبل از اینکه واکسن داخلی به تولید انبوه برسد بخشهای نیازمند و آسیب پذیر را واکسن بزنند.  

وی ادامه داد: بدون تردید بقا و رمز موفقیت هر کشوری در تولید است و با توجه به نامگذاری شعار امسال انتظار داریم که کارفرمایان با کارگران بیشتر مدارا کنند و از اینکه مبلغی به حقوق و دستمزدها اضافه شده عرصه را به کارگران تنگ نکنند و آنها را تعدیل یا تحت فشار قرار ندهند تا در سایه همدلی کار و تولید رونق بگیرد و کارگران بتوانند هزینه های زندگی را تامین کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در ارزیابی وضعیت بازار کار و اشتغال در سال گذشته گفت: سالی که گذشت از نظر اقتصادی سال سختی برای کارگران، بازنشستگان و حداقل بگیران بود. در بحث شاغلین به دلیل شیوع ویروس کرونا با تعدیل و بیکاری بخشی از نیروهای کار مواجه شدیم و روند پرداخت بیمه بیکاری هم با کندی انجام شد و نارضایتی هایی را به دنبال داشت به نحوی که تا آخر سال بودند کسانی که هنوز بیمه بیکاری کرونا را نگرفته بودند درحالی که بیش از یکسال از بیکاری آنها می گذشت.

بیات ادامه داد: به دلیل کرونا انتخابات شوراها به تعویق افتاد و در زمینه دریافت برخی خدمات و پیگیری مطالبات حقوقی و حضور در مراجع حل اختلاف و ادارات کار به دلیل کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا مدتی وقفه ایجاد شد اما یکی از اقدامات خوبی که اواخر سال گذشته انجام شد خروج دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی از حالت کاغذی و الکترونیکی شدن خدمات آن بود که البته با توجه به حق بیمه ای که بیمه شدگان می پردازند، انتظار ارائه خدمات مطلوب را دارند لذا معتقدم باید زیرساختهای این کار فراهم شود تا افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند با تقاضای ارائه دفترچه های کاغذی روبه‌رو نشوند و مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی و بخشهای خدمات درمانی دولتی و کلینیک‌ها این رویه را پذیرفته و اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بحث واگذاری سهام شرکتهای شستا از این جهت که به غیر کارگران و بازنشستگان واگذار شد، نارضایتی هایی به وجود آمد. وقتی مجموعه بزرگ سازمان تامین اجتماعی را داریم چرا باید به غیر از بیمه شدگان تامین اجتماعی سهام واگذار کنیم و کارگران و بازنشستگان هنوز از این مساله دلخور هستند.

این مقام مسئول کارگری در پایان شاخص‌ترین رویداد سال گذشته را همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دانست و اظهار کرد: با مذاکرات و نشستهایی که با معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت، طرح همسان سازی حقوق برای مشاغل سخت و زیان آور انجام شد و در مرحله دوم، اعتبار۹۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۰ به تصویب رسید که اقدام بزرگی در جهت متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود.

منبع : ایسنا


 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد. کشورهای دنیا برنامه فتح کرات آسمانی را دارند،این دوستان هنوز موفق به تعین تاریخ برگزاری جلسه صوری با کانون وهمسانسازی حقوق نشدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها