|

خبر خوش برای تاکسیران‌ها

شهردار تهران از تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ برای بیمه رانندگان تاکسی خبر داد و گفت که پیگیر حل مشکل بیمه این قشر زحمتکش هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

شهردار تهران از تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای میان  وزارت کشور، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری پایتخت برای بیمه رانندگان تاکسی خبر داد و گفت که پیگیر حل مشکل بیمه این قشر زحمتکش هستیم.

پیروز حناچی این را در آخرین برنامه سلام آقای شهردار در پاسخ به پرسش یکی از رانندگان تاکسی در خصوص آخرین اقدامات شهرداری برای رفع مشکلات فعالان این قشر به ویژه در حوزه بیمه گفت و تصریح کرد: توافقنامه‌ای با وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی برای بیمه تاکسیرانان تنظیم کردیم و به امضای سازمان تامین اجتماعی هم رسیده اما در اجرا با مشکلاتی مواجه شده است که در تلاش برای برطرف کردن این مشکل هستیم.

شرایط دشوار تاکسیرانان در دوران کرونا

او با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در شهر تهران فعالیت می کنند، به شرایط دشوار این قشر در بحران کرونا اشاره کرد و افزود: در یک سال اخیر که شرایط پاندمی کرونا را داشتیم، رانندگان تاکسی یکی از اقشار در معرض آسیب بوده اند؛ به نحوی که در این مدت ۲۷ نفر از رانندگان تاکسی به خاطر ابتلا به کرونا فوت کردند. بر همین اساس، درخواست رسیدگی به مشکلات و دغداه های تاکسی‌رانان، خواسته درست و به حقی است.

تاکسی در دنیا یک وسیله حمل و نقل فانتزی است

شهردار پایتخت همچنین با مقایسه این شغل در ایران و دیگر کشورها اظهار کرد: تاکسی در دنیا یک وسیله حمل و نقل فانتزی است که معمولا یک نفر از آن استفاده می کند اما در کشور ما تاکسی یکی از شیوه های حمل و نقل حمل و نقل عمومی به حساب می آید.

حناچی سهم تاکسی‌ها و خودروها شخصی را درسفرهای شهری تهران حدود  ۲۴ درصد عنوان کرد و گفت: فعالیت این قشر نقش زیادی در جابه حایی و تردد های شهری مردم دارد. برنامه «سلام اقای شهردار» فرصتی است که شهروندان و اقشار مختلف می توانند درآن  با تهیه کلیپ کوتاهی، پرسش ها ودغدغه های خود را با شخص شهردار درمیان بگذارند و حل مشکلاتشان را از او جویا شوند.

منبع: همشهری آنلاین

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها