|

آموزش تعمیر و عیب یابی ماشین ظرفشویی دوو

در این مقاله قصد داریم روش های تعمیر ماشین ظرفشویی دوو را برای انواع مشکلات شرح دهیم، ما را در ادامه همراهی نمایید.

لینک کوتاه کپی شد

ماشین ظرفشویی دوو که در منزل بسیاری از افراد مشاهده می شود، یکی از با کیفیت ترین انواع ماشین ظرفشویی به شمار می رود. قطعات گوناگونی در این برند ماشین ظرفشویی به کار رفته است. اگر در یکی از قطعات مشکلی ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که دیگر دستگاه مانند گذشته کار نکند یا حتی به صورت کلی روشن نیز نشود. در این مقاله قصد داریم روش های تعمیر ماشین ظرفشویی دوو را برای انواع مشکلات شرح دهیم، ما را در ادامه همراهی نمایید.

چرا ماشین ظرفشویی دوو روشن نمی شود؟

اگر دستگاه روشن نمی شود، در درجه اول درب آن را چک کنید. هر عاملی را که مانع بسته شدن کامل درب شده است را برطرف نمایید. بعد از اطمینان از بسته شدن درب، شیر آبی را که به دستگاه متصل شده است را بررسی و از وصل بودن آب و برقراری جریان آب درون لوله نیز مطمئن شوید. در برخی از مواقع دیده شده است که خراب شدن پریز موجب روشن نشدن دستگاه می شود. برای عیب یابی ماشین ظرفشویی دوو و برطرف نمودن علت اصلی، حتما دستگاه دیگری را به پریز متصل کنید و سالم بودن آن را امتحان نمایید.

 

چرا ماشین ظرفشویی دوو ظرف ها را تمیز نمی شوید؟

در حالت عادی و معمولی ماشین ظرفشویی دوو، با دقت بسیار بالا و بدون بر جای گذاشتن هر گونه لکه ظرف های شما را می شوید. در برخی از مواقع کاربران از این موضوع شاکی هستند که لکه های گوناگونی بر روی ظرف ها باقی مانده و دستگاه مانند قبل ظرف ها را تمیز نمی شوید. برای تعمیر دستگاه در ابتدا مخزن را بررسی و از بودن مواد شوینده در آن اطمینان حاصل پیدا کنید. حتما مخزن را تمیز کرده و یک بار نیز بدون استفاده از هیچگونه مواد شوینده آن را روشن کنید. اگر با هیچ کدام از اقدامات انجام شده مشکل را نتوانستید رفع نمایید، حتما برای انجام تعمیرات دستگاه با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی دوو تماس بگیرید.

چرا از ماشین ظرفشویی دوو آب به بیرون نشت می کند؟

برای بیشتر کاربران ماشین ظرفشویی دوو، نشتی آب از درون دستگاه به خارج پیش آمده است. علت های زیادی مسبب این امر هستند که برخی از علت ها سریعا رفع شده و برخی دیگر نیاز به دانش و مهارت زیاد در این زمینه دارد. کاری که کاربران در این حالت برای تعمیر ماشین ظرفشویی می توانند انجام دهند، بررسی درب دستگاه و اطمینان از بسته شدن کامل آن است‌. حتما شیلنگ های تخلیه را نیز چک نمایید و از عدم سوراخ شدگی آن اطمینان حاصل پیدا کنید. اگر عادت دارید بیش از مقدار مورد نیاز درون مخزن ظرفشویی خود مواد شوینده بریزید، باید بدانید که یکی از رایج ترین دلایل بروز مشکل، نیز همین امر می باشد.‌

علت سروصدای بیش از حد ماشین ظرفشویی دوو چیست؟

ماشین ظرفشویی دوو از جمله دستگاه های کم سروصدای موجود در بازار به شمار می رود، اگر متوجه سروصدای بیش از حد از این برند ظرفشویی شده اید، در درجه اول تراز بودن آن را چک نمایید. اگر مشکلی در تراز بودن دستگاه وجود داشت با توجه به مطالبی که در دفترچه راهنما وجود دارد، دستگاه را به درستی تراز نمایید. در برخی از مواقع برخورد بازوهای آب پاش با ظرف ها نیز منجر به منتشر شدن صداهای بسیار زیاد از دستگاه می شود. برای عیب یابی ماشین ظرفشویی دوو حتما بازوهای آب پاش را بررسی کرده و در صورت نیاز آنها را تعویض نمایید.

چرا ماشین ظرفشویی دوو ظرف ها را خشک نمی کند؟

در پایان کار، ماشین ظرفشویی دوو ظرف ها را کاملا تمیز و خشک شده به شما تحویل می دهد. اگر متوجه خیس بودن ظرف ها شده اید به احتمال زیاد مشکلی در فرآیند خشک کردن ظرف ها ایجاد شده است‌. برای رفع عیب در درجه اول به سراغ ترموستات بروید و این قطعه را بررسی نمایید. اگر نیاز به تعویض بود حتما ترموستات را با قطعه جدیدی تعویض کنید. در صورت عدم وجود مشکل در ترموستات در مرتبه بعدی، برد کنترلی نیاز به بررسی دارد. با توجه به اینکه این قطعه بسیار حساس و گران است، برای بررسی آن حتما از خدمات نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها