|

راهنمای سفر به کیش

بهترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش را بشناسید

کیش یکی از محبوب ترین و زیباترین جزایز ایران در خلیج فارس است. جاذبه های گردشگری آن را می شناسید؟

لینک کوتاه کپی شد

جزیره کیش یکی از محبوب ترین و زیباترین جزایز ایران در خلیج فارس است که هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می کند. وجود امکانات بسیار زیاد تفریحی ، گردشگری و توریستی در شهر کیش موجب شده تا مسافران و گردشگران علاقه زیادی به سفر به این جزیره داشته باشند تا بتوانند تجربیات مختلفی را کسب کنند. از غذا های محلی و خوشمزه گرفته تا تفریحات دریایی مدرن و غیره. در ادامه قصد داریم تا با چندی از مهمترین جاذبه های گردشگری و بهترین جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در زمان سفر به کیش از این لیست بهره مند شوید. 

اسکله تفریحی یکی از جاذبه های گردشگری کیش

اگر قصد سفر به کیش را داشته باشید، خوب است بدانید که از معروف ترین جاهای دیدنی کیش، اسکله جزیره کیش هست. یک اسکله  437 متری با عرشه چوبی زیبایی گردشگران را به سمت تفریحات جذاب در کیش هدایت می کند. از طریق اسکله کیش دسترسی به تفریحات آبی امکان پذیر بوده و در اطراف اسکله هم پر از کافه، رستوران و مراکز تفریحی است. اگر به صورت شخصی به جزیره سفر می کنید حتما اسکله را ببینید. زیرا تور های گردشگری حتما اسکله را در لیست خود دارند. 

اسکله-تفریحی-کیش

شهر حریره کیش ، جاذبه تاریخی کیش

شهر حریره یکی از جاذبه های تاریخی جزیره کیش است که نشان از قدمت تاریخی بالای این جزیره دارد. که شاید برای شما جالب باشد. شهر حریره بافت تاریخی این جزیره است که در قسمت شمالی جزیره کیش قرار دارد. شهر حریره بقایای شهری به جای مانده از 800 سال پیش است که در فهرست آثار ملی ایران هم ثبت شده است. در این مجموعه بقایای یکی از قدیمی ترین حمام های ایران، قدیمی ترین خانه های اعیانی دیده می شود و به همراه  کانال ها و چاه های افقی و عمودی  مخفی و جالبی که شاید برای دسترسی صیادان به دریا  یا برای پناه از دشمنان ساخته شده باشه که شبیه به غار است.

شهر-حریره-کیش

دلفیناریوم کیش

اولین پارک دلفین ها در ایران، دلفیناریوم جزیره کیش است. این مجموعه یک مجموعه بزرگ تفریحی و توریستی در جزیره کیش است که بدون شک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی در جزیره محسوب می شود. اگر به دلفین ها علاقه دارید، این مجموعه را از دست ندهید.

22970-1

ساحل مرجان از جاذبه های گردشگری جزیره کیش

کیش یک جزیره است یعنی دور تا دور آن را آب دریا فرا گرفته و از هر طرف به ساحل منتهی می شود. ساحل کیش از تمیز ترین ساحل های ایران است. اما بدون شک یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی و تفریحی کیش ساحل مرجان با مناظری زیبا و البته ساحلی بی نظیر است. در این ساحل آلاچیق ها و محوطه جالبی برای خانواده ها وجود دارد که مرکز خرید و بازار مرجان را به  این ساحل وصل می کند. 

پارک-ساحلی-مرجان-کیش

کشتی یونانی از جاذبه های توریستی کیش

یک کشتی به وزن 7 هزار تن و به طول 136 متری، از جاذبه های گردشگری کیش است که از سال 1345 در آب های نیلگون خلیج فارس به گل نشسته است. امکان رفتن بر روی عرشه کشتی وجود ندارد ولی در غروب زیباترین و با شکوه ترین منظره کشتی از ساحل قابل دیدن است. صدای مرغ های دریایی، ضربه امواج به روی صخره ها، آسمان سرخ و نارنجی، نسیم خنک و خورشیدی که در سکوت پشت کشتی پنهان میشه از دیدنی های جزیره کیش در ساحل غربی به همراه کشتی یونانی است.

اما از نظر بنده کشتی یونانی از معروف ترین و البته بدترین جاذبه های گردشگری کیش است. چرا که وجود سازه ای غول پیکر و در حال تجزیه در آب های جزیره برای آبزیان و زیست بوم آبزیان این منطقه بسیار خطرناک است. البته اخیرا موضوع بیرون کشیدن کشتی یونانی در دست بررسی قرار گرفته است. 

کشتی-یونانی

پارک ساحلی میر مهنا از جاهای دیدنی کیش

در شمال و شمال غربی جزیره کیش پارک ساحلی زیبایی وجود دارد که اسکله کیشآن رو به دو بخش تقسیم کرده است. این ساحل زیبا و یا بهتر است بگوییم این پارک ساحلی، میر مهنا نام دارد که از جاذبه ها و جاهای دیدنی کیش محسوب می شود. مسیر های زیبای پیاده روی، آلاچیق، ساحلی زیبا با امکانات رفاهی و منقل برای پخت کباب، بوفه و مسیر دوچرخه سواری از امکانات این ساحل است. در آب های ساحل میرمهنا اغلب لاک پشت های بزرگ آزادانه شنا می کنند که از دیدنی های کیش هست.

img-guide-1564411412_569594803_624

غواصی در کیش از تفریحات هیجان انگیز

مهم ترین جاذبه گردشگری کیش دریای خلیج فارس است که با ماهیان و ابزیان زیبا زینت گرفته است. قطعا یکی از تفریحات خاطره انگیز و به یاد ماندنی در جزیره، تجربه غواصی و شنا کردن با ماهی های خلیج فارس است. البته جای نگرانی نیست برای تجربه غواصی در آب های کیش نیازی به بلد بودن شنا نیست و با آموزشی نیم ساعته می توانید از این تجربه لذت ببرید.

rklxdhdswtsl

اگر تجربه سفر به کیش را دارید و از امان تفریحی ، گردشگری ، تجاری آن دیدن کرده و خاطره جالبی دارید، با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم که مطالعه این متن و آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری کیش برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها