|

شناسایی ۶ مورد کرونای انگلیسی در شهرستان خاش

شش نفر مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در شهرستان خاش شناسایی شدند .

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سیستان و بلوچستان ، دکتر رضا کرد، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت :پس از تایید نتیجه مثبت کووید-۱۹ در ۶ بیمار مبتلا با علامت مشکوک به واریانت انگلیسی نمونه های این افراد به توسط نیروهای بهداشتی به آزمایشگاه زاهدان ارسال شد.

وی افزود متاسفانه نتیجه تست این بیماران سویه کرونای جهش یافته  (انگلیسی) تشخیص داده شد.

دکتر کرد ادامه داد علی رغم توصیه‌های مکرر بهداشتی در تعطیلات نوروز و قبل از آن مبنی بر رعایت نکات بهداشتی به نظر می‌رسد در روزهای اخیر با افزایش موارد بیماری کرونا مواجه هستیم .

وی گفت با توجه به سرعت بسیار بالای انتشار ویروس کرونای انگلیسی و در تماس بودن این افراد با خانواده و سایر افراد جامعه ، قطعاً در حال حاضر تعداد بیماران با واریانت جدید(انگلیسی) بیش از این تعداد است و باید آمادگی مواجهه با یک موج جدید را داشته باشیم چرا که افراد مبتلا به نوع جدید در روزهای آتی افزایش خواهند داشت.

از ابتدای شناسایی اولین مورد کرونای جهش یافته در سیستان و بلوچستان ، تاکنون 106 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب از ابتلای ۵۴ نفر دیگر به ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: کل مبتلایان به این بیماری در استان به ۲۸ هزار و ۶۱۷ نفر رسیده است.

دکتر عباسی افزود: دو بیمار کرونایی در شبانه روز در استان فوت کرده اند که با این تعداد تا کنون هزار و ۱۹۵ نفر بر اثر این بیماری در استان جان باخته اند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا و ستاد استانی در خصوص ممنوعیت تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها در روز طبیعت گفت: احتمال انتقال عفونت تنفسی در تجمعات افزایش می‌یابد بنابراین هرگونه تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها در روز سیزدهم فروردین ممنوع است.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی