|

صاحبان سهام عدالت این نکات مهم را بخوانند!

وام اعتباری سهام عدالت در صورتی به دارندگان این سهام پرداخت می شود که سهام در توقیف مراجع قانونی دیگر نباشد.

لینک کوتاه کپی شد

وام اعتباری سهام عدالت در صورتی به دارندگان این سهام پرداخت می شود که سهام در توقیف مراجع قانونی دیگر نباشد. به بیان دیگر چنانچه یک مرجع قانونی به شرکت سپرده گذاری مرکزی نامه ارسال کرده و بر اساس آن نامه سهام توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند وام اعتباری دریافت کند.

وام سهام عدالت فعلا با شرایطی از سوی دو بانک ملی و تجارت ارائه می شود و قرار است به زودی ۱۰ بانک دیگر نیز این وام را به متقاضیان عرضه کنند. در حال حاضر با استفاده از اعتبار این وام می توان از فروشگاه های طرف قرارداد با این دو بانک، خرید انجام داد.

اگر از مشمولان سهام عدالت هستید و نتوانسته اید این دارایی خود را در هنگام نیاز به پول نقد تبدیل کنید در حال حاضر می توانید از سهام عدالت خود را به عنوان پشتوانه دریافت وام‌خرید کالا استفاده کنید.

مثل تمام انواع دیگر وام‌هایی که شبکه بانکی پرداخت می کنند دریافت این تسهیلات نیز نیاز به پیگیری دارد و زمان بر است. البته تمام مراحل دریافت‌وام در دو بانک ملی و تجارت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود و به هر حال اگر پیگیر این تسهیلات باشید می توانید از آن بهره مند شوید.

در مورد وام اعتباری سهام عدالت گام ابتدایی این است که در سامانه سجام ثبت نام کنید و سه نکته مهم نیز باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد که این نکات توسط سمیه محمدی مدیر پروژه کارت های اعتباری شرکت سپرده گذاری مرکزی که متولی این تسهیلات است، تشریح شده است. این نکات را در ادامه می خوانید.

۱. شرط پرداخت وام به سهامداران مستقیم

سهامدارانی که برای مدیریت سهام خود روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، چنانچه حتی یک سهم هم از پرتفوی سهام عدالت خود فروخته باشند، نمی‌توانند وام اعتباری دریافت کنند.

۲. به سهامدارانی که سهام آنها توقیف باشد وام تعلق نمی گیرد

وام اعتباری سهام عدالت در صورتی به دارندگان این سهام پرداخت می شود که سهام در توقیف مراجع قانونی دیگر نباشد. به بیان دیگر چنانچه یک مرجع قانونی به شرکت سپرده گذاری مرکزی نامه ارسال کرده و بر اساس آن نامه سهام توقیف شده باشد، آن فرد نمی‌تواند وام اعتباری دریافت کند.

۳. اعتبار وام‌سهام عدالت، ۶۰ درصد دارایی سهامداران است

با توجه به این که تاکنون ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شده و قابل معامله است، بانک ملی و تجارت نیز بر مبنای همین ۶۰ درصد کارت اعتباری صادر می‌کنند.

۴. استفاده از وام اعتباری سهام عدالت نیاز به کارت ندارد

در مورد وام اعتباری سهام عدالت در خبرها از عبارت کارت اعتباری استفاده شده و این امر به ذهن برخی متقاضیان متبادر شده است که بانک های عامل برای آنها کارت اعتباری صادر می کنند. این برداشت اشتباه است چرا که کارت اعتباری به صورت فیزیکی برای مشمولان وام صادر نمی شود بلکه بعد از طی کردن مراحل، نوعی دسترسی برای خرید به آنها داده می شود. در واقع فردی که از بانک ملی وام‌اعتباری سهام عدالت دریافت کرده است، می‌تواند به فروشگاه های طرف قرارداد بانک ملی مراجعه و خرید کند

منبع: رکنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها