|

علت کم شدن اولین یارانه معیشتی 1400 چه بود؟

​اولین یارانه معیشتی بنزین روز 10 فروردین 1400 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما مبلغ واریزی کم بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

اولین یارانه معیشتی بنزین روز 10 فروردین 1400 به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما مبلغ واریزی کم بوده است.

اولین یارانه معیشتی بنزین امسال ساعت ۲۴ روز ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. طی روزهای اخیر برخی از یارانه‌بگیران نسبت به انجام این واریزی گله‌مند هستند.

آنها می‌گویند با این که تا اسفند یارانه معیشتی را مطابق با تعداد اعضای خانواده دریافت کرده‌انداما در فروردین مبلغ کمتری به حسابشان واریز شده است.

پیگیری‌ها از سازمان‌های مربوطه نشان می‌دهد که مبلغ کسر شده از یارانه برخی از خانوارها به مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا برمی‌گردد. در آذر سال گذشته حدود هفت میلیون خانوار این وام را دریافت کردند که قرار شد اقساطش از یارانه معیشتی کسر شود.

کسر چهارمین قسط وام یک میلیون تومانی کرونا

سه قسط آن از یارانه ماه‌های دی، بهمن و اسفند کسر شد و چهارمین قسط آن از یارانه فروردین کسر شده است.

در اطلاعیه‌ای که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در روز هشتم فروردین درباره واریز یارانه معیشتی منتشر کرد آمده است: «چهارمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده‌اند از این ماه کسر خواهد شد.»

برخی از یارانه‌بگیران نیز مدعی شده‌اند که یارانه معیشتی آن حذف شده، اما طی چند ماه اخیر که موضوع پرداخت یارانه‌ها در سال ۱۴۰۰ مطرح بوده اظهار نظر جدی از سوی مسئولان برای حذف یارانه معیشتی اعلام نشده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت که شناسایی یارانه بگیران را برعهده دارد تاکنون برای حذف یارانه‌بگیران اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

در بودجه پرداختی یارانه معیشتی بنزین امسال نیز تغییری ایجاد نشده و همان مبلغ سال قبل برای امسال نیز در نظر گرفته شده است.

منبع:رکنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها