|

مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امسال چقدر است؟

یک منبع آگاه اعلام کرد که ارقام مربوط به افزایش مستمری ناشی از متناسب ‌سازی در سال ۱۴۰۰ توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

یک منبع آگاه با اشاره به اعلام افزایش مستمری بازنشستگان دارای ۳۰ سال و ۳۵ سال سابقه در فضای مجازی، گفت: «مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ساز و کاری را تدارک دیده است که بر مبنای آن مستمری‌بگیران، کف‌بگیر، میانه‌بگیر و حداکثربگیر از بازنشستگان هم سطح خود در صندوق بازنشستگان کشوری، مستمری کمتری دریافت نکنند؛ لذا اعلام ارقام به صورت عجله‌ای می‌تواند سبب سرگردانی بازنشستگان شود.» 

وی با بیان اینکه آقای سالاری ساز و کاری را برای افزایش مستمری در سال ۱۴۰۰ ترتیب داده است که شیرینی آن به کام بازنشستگان می‌نشیند، افزود: «با این ساز و کارقاعدتا کف‌بگیران در سال ۱۴۰۰ بیشتر از ۴ میلیون تومان دریافت می‌کنند اما رقم نهایی آن باید توسط مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام شود.» 

به گفته‌ی این منبع آگاه کف‌بگیر فردی است که در سال ۹۹، حداقل ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان مستمری دریافت که با لحاظ کردن مزایا، جمع مستمری وی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید اما میانه‌بگیر فردی است که در سال ۹۹، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرد. قاعدتا میانه‌بگیران افزایشی هم سطح یا بالاتر از میانه‌بگیران کشوری خواهند داشت.

این منبع آگاه هچنین اعلام کرد که احکام متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم از فررودین ماه صادر می‌شود و پرداخت مستمری جدید از ابتدای سال با متناسب‌سازی اجرا می‌شود. به گفته‌ی وی علی‌الحساب متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم از بابت اسفند ماه پرداخت شده، از حساب هیچ بازنشسته‌ای کسر نمی‌شود.

منبع: ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها