|

بازگشایی مدارس استان خراسان شمالی با ظرفیت هر کلاس ۱۰ نفر

در شهرهای نارنجی و قرمز کلاس‌های حضوری تشکیل نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از بازگشایی مدارس در شهرهای زرد و آبی کرونایی استان خبر داد و گفت: اگر شهری قرمز و یا نارنجی شد٬ آموزش حضوری تعطیل بوده و حضور کادر اداری و آموزشی را هم در مدارس نداریم.

مهدی مودی با اشاره به جزئیات بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز سال 1400 اظهار داشت: در شهرهای نارنجی و قرمز کلاس‌های حضوری تشکیل نمی‌شود.

وی افزود: در تمام شهرهای قرمز و نارنجی حتی عوامل اجرایی در مدارس حضور نخواهند یافت. تاکنون در استان شهر قرمز و یا نارنجی نداریم اما اگر شهری قرمز و نارجی شد حتما شیوه حضور عوامل اداری٬ آموزش و دانش آموزان در مدارس تغییر خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی تصریح کرد: در شهرهای با وضعیت زرد و آبی، دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی و هنرستان‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حضور حداکثر 10 دانش‌آموز در هر کلاس می‌توانند به صورت اختیاری در کلاس‌های حضوری شرکت کنند. در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی کرونایی اولویت آموزش دانش‌آموزان حضوری است.

مودی با بیان اینکه در مدارس روستایی مشکلی از بابت بازگشایی مدارس به دلیل حجم کم دانش‌آموزان وجود ندارد گفت: آموزشگاه‌هایی که دانش‌آموزان آن‌ها زیر 50 نفر هستند٬ مجوز بازگشایی مدارس را دارند که بیشتر شامل مدارس روستایی می‌شود.

بیش از 180 هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در بیش از 2 هزار مدرسه زیر نظر 14 هزار معلم، تحصیل می‌کنند. به گفته مسئولان آموزش و پرورش خراسان شمالی حدود 80 هزار دانش‌آموز استان از خدمات شبکه شاد بهره‌مند هستند و بیش از نیمی از دانش آموزان استان توانایی استفاده از شبکه شاد را به دلیل عدم وجود اینترنت در مناطق روستایی و یا عدم بهره‌مندی از تبلت ندارند.

منبع: تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها