|

دسته‌ چک‌های قدیمی چه می شوند ؟

در حال حاضر امکان ثبت چک با استفاده از کارت‌های شتابی در اپلیکیشن‌های پرداخت مهیا فراهم شده است.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی اجرای قانون جدید چک با تأکید براینکه امکان ثبت چک های جدید با استفاده از کلیه کارت‌های شتابی وجود دارد، گفت: دسته چک های قدیمی فعلا نیازی به تعویض ندارند و به روال سابق کارسازی می شوند.

آمنه نادعلیزاده درباره روند اجرای قانون جدید چک اظهار داشت: در حال حاضر امکان ثبت چک با استفاده از کارت‌های شتابی در اپلیکیشن‌های پرداخت مهیا فراهم شده است. به عبارت دیگر با کارت هر بانکی امکان صدور و ثبت چک وجود دارد.

وی افزود: چک های جدید بنفش رنگ از اولین روز کاری سال جدید توسط شبکه بانکی توزیع شده است و از این پس صرفا این چک ها به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک تأکید کرد: مشتریان می‌توانند از طریق سامانه استعلام اعتباری از وضعیت اعتباری صادرکننده چک اعم از تعداد و مبلغ چک های برگشتی وی مطلع شوند.

به گفته وی، این سرویس با ارسال شماره شناسه 16 رقمی چک به سرشماره 701701 از طریق پیامک و نیز مراجعه به وب‌سایت بانک مرکزی و اپلیکیشن‌های بانکی قابل ارائه به مشتریان هست.

نادعلی‌زاده با بیان اینکه دسته چک های قدیمی فعلا نیازی به تعویض ندارند و به روال سابق کارسازی می شوند، تصریح کرد: صدور و انتقال دسته چک‌های جدید نیازمند ثبت در سامانه صیاد است

منبع: رکنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها