|

ایلان ماسک با استارشیپ در سودای فتح مریخ!

ایلان مساک قصد دارد تا موشک ساخته شده توسط خود را تا پیش از سال 2030 بر کره مریخ بفرستد.

لینک کوتاه کپی شد

ایلان ماسک قصد دارد تا موشک استارشیپ ساخته توسط خود را به زودی به کره مریخ بفرستد و اخیرا نیز در توئیت خود اذعان کرد  که این موشک تا پیش از سال 2030 به مریخ فرستاده می شود.

این در حالی است که آخرین نمونه از موشک عظیم استارشیپ شرکت آمریکایی برای بلند شدن از میان تاسیسات اسپی ایکس در تگزاس آماده می شود. 

استار شیپ به شکل یک برج فولادی ضد زنگ با ارتفاع 48 متر است و ماسک نیز پیش از این ادعا داشت که این موشک تا اوایل سال 2022 به کره مریخ می رسد و این فرایند همچنین می تواند به صورت یک پواز بدون سرنشین باشد که محموله ای را به این سیاره حمل می کند. 

به گزارش اسپیس ایکس نیز اولین پرواز استارشیپ به مدار زمین در سال جاری انجام می شود. 

به علاوه، SN11، آخرین نمونه ان شرکت است که موتور های خود را به عنوان بخشی از آزمایشات استاتیک پیش از اولین پرواز خود، به حرکت در می آورد. 

همچنین با توجه به مساعد بودن هوا  احتمال می رود که این موشک در هفته جاری در آسمان منفجر می شود و اسپیس ایکس نیز از این آزمون برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با پرواز های آینده استفاده می کند. 

نمونه اولیه موشک SN10 نیز در چهرم مارس پیش از پرواز در بوکا چیکای تگزاس، به مسافت شش مایل در هوا شلیک شد و پس از آن حدود 10 دقیقه به صورت ایستاده بر روی زمین ایستاد و ناگهان به دلیل نشت احتمالی متان شعله ور شد و پس از آن نیز، دو موشک SN8 و SN9 در ماه های دسامبر و ژانویه با همین پیشامد مواجه شدند. 

spacex-sn10-starship-explodes

استارشیپ همچنین اکنون در مراحل اولیه توسع به سر کی برد و تا کنون پرواز های آزمایشی زیادی به صورت پرواز های چند مایلی در ارتفاعات زیاد با آن صورت گرفته است. 

ایلان ماسک، میلیاردی که مدیر عامل تسلا است نیز امیدوار است که در طول زندگی خود بتواند با استفاده از ناوگان 1000 موشکی قدرتمند، یک میلیون نفر را به سطح مریخ بفرستد. 

طبق گفته اسپیس ایکس سرعت این موشک 25000 کیلومتر در ساعت است و همین موضوع میتواند آنرا به قدرتمند ترین فضاپیما در جهان تبدیل کند. 

در سال گذشته نیز ماسک در توئیت خود اعلام کرد که بدون توجه به هزینه های بالای انجام این پروژه ها، قصد دارد سفر های فضایی زیادی را به سیارات مختلف برنامه ریزی کند.

اسپیس ایکس همچنین بر این عقیده است که راکت های قابل استفاده مجدد که می توانند فرود آیند و مجددا پرواز کنند، سفر های فضایی را امکان پذیر تر و مقرون به صرفه تر می کنند. 

elon-musk-landing-starships-mars-well-before-2030

NINTCHDBPICT000624893083-1-450x300

downloadمنبع: The Sun

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها