|

صدور احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان امروز

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران گفت: مشکلی در احکام حقوقی جدید بازنشستگان ایجاد شده بود و احکام جدید تا پایان امروز صادر می…

لینک کوتاه کپی شد

علی دهقان کیا در خصوص صدور احکام جدید حقوق متناسب سازی شده بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: روز ۵ شنبه احکام جدید صادر شد اما مشکلی در این خصوص به وجود آمد که پس از صحبتی که با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی داشتیم و جلسه‌ای که مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در سازمان برگزار کرد، قرار شد احکام جدید مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در احکام جدید، فیش‌های حقوقی تیرماه بازنشستگان ملاک قرار گرفته بود در حالی که باید بر اساس حقوق اسفندماه سال ۹۹ احکام جدید صادر شده و در نهایت مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که تا پایان امروز احکام جدید سایر سطوح مزدی بررسی و صادر خواهد شد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: احکام صادر شده بود مربوط به حقوق قبل از متناسب‌سازی مرحله اول بود که مورد اعتراض بسیاری از بازنشستگان قرار گرفت.

وی در خصوص حقوق ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بازنشستگان گفت: مرکز آمار سبد هزینه خانوار را ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام کرده و بر همین اساس ما هیچ وقت عنوان می‌کنیم که سفره بازنشستگان با ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رنگین می‌شود اما از سوی دیگر باید منابع افزایش حقوق را نیز در نظر بگیریم.

دهقان کیا افزود: از نظر ما متوسط حقوق بازنشستگان حتی بیشتر از اعلام مرکز آمار باید بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود و در این صورت است که آنها می‌توانند حداقل نیازهای اولیه زندگی خود را تأمین کنند اما با توجه به بودجه سازمان تأمین اجتماعی نمی‌توان بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مستمری‌ها را افزایش داد.

به گفته وی، ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مستمری از سوی سازمان هزینه می‌شود و تا پایان سال ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت‌ها نیاز است در حالی که کل بودجه سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری ۱۹۲ هزار میلیارد تومان است به همین دلیل اگر منابع دیگری در نظر گرفته نشود در پایان سال با کسری مواجه خواهیم شد به همین دلیل نمی‌توانیم بگوییم که از این بیشتر مستمری‌ها افزایش پیدا کند چرا که اعتبار کافی برای پرداخت آن را نداریم.

وی در مورد حکم حقوقی حداقل بگیرها نیز گفت: احکام حقوق این افراد مشکلی ندارد و حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه بدون فرزند ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و با یک فرزند ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باید دریافت کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا ایشان مسبب تما گرفتاریهای بازنشستگان به خاطر کم دانشیش است

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها