|

آیا تصاور ثبت شده از رنگین کمان در مریخ واقعیت دارد؟

تصاویر ثبت شده از وقوع رنگین کمان در کره مرخی، تعجب افراد بسیاری را در صفحات اینترنتبرانگیخته است.

لینک کوتاه کپی شد

پدیده ایجاد رنگین کمان در کره مریخ، آن هم زمانی که بارش باران در آن کره یک اتفاق غیر ممکن به شمار می آید، تعجب همه را پس از انتشار تصاویر آن در صفحات اینترنت برانگیخته است. 

آژانس فضایی ایالت متحده در ابتدا هیچ توضیحی را در انتشار تصاویر این پدیده عجیب منتشر نکرد و در زیرنویس عکس های آن، تنها نوشت که سازمان ناسا سعی کرده تا با استفاده از ک دوربین مخصوص، تصاویری از این پدیده جالب را ثبت کند. 

برخی از کارشناسان در این باره اظهار داشتند که این پدیده تنها "گرد و غبار" ناشی از ذرات غبار کره زمین است و بعضی دیگر نیز بر این عقیده بودند که این پدیده ممکن است در اثر شعله ور شدن لنز دوربین ایجاد شده باشد! 

اما سرانجام آزمایشگاه گپیشرانش جت" در ناسا توضیحاتی را به نشریه فناوری "Futurism" ارائه داد. 

اندرو گود، متخصص روابط رسانه ای GPL نیز گفت: " آنچه که در این تصاویر مشاهده می کنید تنها در اثر لرزش لنز دوربین ایجاد شده و باعث شده تا چنین تصاویر عجیب و در عین حال زیبایی به شکل رنگین به وجود آمده و تعجب افراد را برانگیخته کند. اما همچنین باید بگویم که اگرچه وقوع پدیده رنگین کمان با توجه به شرایط جوی مریخ تا حد زیادی غیر ممکن است اما برخی از دانشمندان بر این عقیده اند که ایجاد شدن کوه های یخ در این کره سرخ، پدیده جالبی است که به زودی با ان مواجه می شویم چرا که یخبندان پدیده ای است که می تواند در اثر تعامل نورخورشید با بلور های یخ و با قطرات باران، ایجاد شود". 

این تصاویر در ابتدا توسط یکی از کاوشگران مریخ منتشر شد و ایلان ماسک نیز در این باره گفت: " وقوع این پدیده در مریخ غیر ممکن است اما بشر می تواند با دخالت های خود در این کره، پدیده های بسیار عجیب تری را در آینده نزدیک در کره مریخ رقم بزند". 

persy (1)

download (2)

NINTCHDBPICT000646358814

منبع: The Sun

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها