|

رئیس پلیس فتا استان مرکزی خبر داد؛

کشف ۲۰۶ فقره کلاهبرداری با عنوان کار در منزل

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری فردی که به بهانه جذب نیروی کار در منزل با دریافت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر دا…

لینک کوتاه کپی شد

به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با دستور قضائی و ارائه شکوائیه مبنی بر کلاهبرداری از وی در بستر فضای مجازی، بررسی موضوع از سوی کارشناسان این پلیس آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از فرد شاکی مشخص شد که این فرد در یکی از کانال‌های تلگرامی تبلیغی تحت عنوان کار در منزل مشاهده کرده و در تماس با فرد آگهی دهنده، مبلغی به عنوان بیعانه به حساب وی واریز می‌کند که بعد از گذشت مدت زمانی، این فرد دیگر جوابگوی تلفن خود نمی‌شود.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی ادامه داد: با آغاز پیگیری‌های تخصصی پلیس، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت و متهم به هویت در استان البرز شناسایی و با پیگیری‌های انجام شده به پلیس فتا استان احضار شد.

آنقی افزود: اگرچه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود گفت که با تبلیغات گسترده از فضای مجازی بالاخص شبکه‌های اجتماعی با درج آگهی دروغین کار در منزل، پس از جلب اعتماد قربانیان و با دریافت بیعانه، اقدام به کلاهبرداری از قربانیان می‌کردم که در مستندات این پلیس، ۲۰۶ مورد از کلاهبرداری‌های انجام گرفته از سوی این فرد کشف شد.

ترفند کلاهبرداران برای جلب اعتماد مردم چیست؟ 

وی با اشاره به این موضوع که در برخی موارد کلاهبرداران با تبلیغات کار در منزل با درآمد عالی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شهروندان را اغفال کرده و ضمن استفاده آنها در اعمال و رفتار مجرمانه، طعمه‌های خود را شریک جرم می‌کنند تاکید کرد: به افرادی که از متقاضیان کار در منزل، می‌خواهند حساب بانکی برای واریز حقوقشان باز کرده و اطلاعات حساب بانکی از جمله رمز بانکی در اختیار آنها بگذارند، توجه نکرده و به آنها اعتماد نکنند.

آنقی مسئولیت ناشی از واگذاری حساب بانکی تحت هر نام و عنوانی برعهده دارنده حساب دانست و افزود: به جز دریافت بیعانه که قربانیان متعددی را درگیر می‌کند، کلاهبرداران حتی گاهی تحت عنوان حسابدار، متقاضیان کار در منزل را به خدمت گرفته و با این ترفند با نام و حساب بانکی آنها کارهایی غیر قانونی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی خاطر نشان کرد: اگر با چنین تبلیغاتی مواجه شدید ضمن بررسی آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده، حتماً از صحت و سقم این مشاغل اطمینان حاصل کرده و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش ثبت گزارش مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

منبع: مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها