|

افزایش سرعت بیماران کرونایی در ملایر/ تکمیل تخت های بیمارستانی ملایر

با افزایش سرعت بیماران کرونایی در ملایر و تکمیل تخت های در دو بیمارستان مواجه هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به سرعت شیوع کرونا در شهرستان، گفت: با افزایش سرعت بیماران کرونایی در ملایر و تکمیل تخت های در دو بیمارستان مواجه هستیم.

محسن ترکاشوند ، مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش سرعت بیماران کرونایی در ملایر و تکمیل تخت های بیمارستانی عنوان کرد: موج گسترده و خطرناک پیک چهارم شیوع کرونا، افزود: در سه هفته نخست فروردین امسال روند شیوع ویروس کرونا در این شهرستان به دلیل دید و بازدیدهای نوروزی، دورهمی‌های خانوادگی، ورود مسافران نوروزی و برگزاری آیین های عروسی و عزا صعودی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت که شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی شهرستان به سرعت در حال افزایش است و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی بخش ویژه کرونا در ۲ بیمارستان امام حسین(ع) و تامین اجتماعی تکمیل شده که این موضوع یک هشدار و زنگ خطر جدی است.

وی اظهار داشت: در هفته نخست فروردین کل مراجعه افراد مشکوک به کرونا برای گرفتن تست در این شهرستان، ۲۷۶ نفر بود که تست ۱۰۰ نفر از این تعداد مثبت شد، در حالی‌که در هفته دوم ۶۱۹ مراجعه کننده مشکوک به کرونا داشتیم و تعداد تست‌های مثبت از ۱۰۰ مورد به ۳۰۰ مورد رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: این در حالی است که در هفته سوم فروردین تعداد مراجعان از ۶۱۹ نفر به یک‌هزار و ۳۲۰ نفر یعنی بیش از ۲ برابر رسید و از این تعداد، تست ۷۴۶ نفر از افراد مثبت شد و هم اکنون روند ابتلا و بستری بیماران شیب تندی به خود گرفته است.

ترکاشوند درباره روند صعودی تعداد بیماران بستری نیز بیان کرد: در هفته نخست فروردین تعداد افراد بستری در بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های ملایر ۵۰ نفر بود که در هفته دوم به ۷۰ نفر و در هفته سوم تا روز جمعه گذشته به ۱۷۸ نفر رسید و رشدی بیش از ۲ برابر در تعداد بستری‌ها داریم.

وی تاکید کرد: با روندی که هم اکنون در زمینه تعداد مبتلایان و بیماران بستری در حال طی شدن است، دور از انتظار نیست که در هفته چهارم وضعیت از شرایط کنونی وخیم‌تر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: بر اساس تجهیزات و امکانات موجود، تعداد ۱۰۰ تخت در بیمارستان دکتر غرضی و ۱۲۰ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده که اکنون این ظرفیت تکمیل شده و حدود ۵۰ تخت در بیمارستان مهر برای بخش کرونا تجهیز شده است.

ترکاشوند با بیان اینکه حدود ۷۰ تخت در بیمارستان امام حسین(ع) علاوه بر بخش کرونایی زیر بار بیماران غیرکرونایی و اورژانس رفته است، گفت: از ۹۰ تخت بیمارستان مهر ملایر حدود ۵۰ تخت بیمارستانی شامل ۲ بخش برای بیماران کرونایی اختصاص داده شد که در حال حاضر ۲۰ تخت آن پر شده است.

وی با اشاره به تجهیز یک بخش درمانی برای بیماران سرپایی در بیمارستان‌های امام حسین(ع) و دکتر غرضی، ابراز امیدواری کرد با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماندن در خانه و برگزار نکردن مراسم‌ عروسی و عزا و دورهمی‌های خانوادگی، به شرایط مناسب برای مقابله و مهار ویروس کرونا برسیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر  گفت: آنچه که ما را نگران کرده، ترددها، دورهمی‌ها، مراسم عروسی و عزا و مهمانی‌ و همچنین رعایت نکردن الزامات بهداشتی است که این تداوم روند به بحرانی شدن شرایط منجر می شود.

ترکاشوند درباره روند اجرای واکسیناسیون در این شهرستان نیز بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از گروه‌های مختلف کادر درمان، پرسنل درمانی، نیروهای مراکز ۱۶ ساعته، پاکبانان، جانبازان با درصد بالا، بیماران سرطانی و دیالیزی واکسینه شده‌اند و با توجه به واکسیناسیون تعداد زیادی از کادر درمان، میزان درگیری آنان در پیک چهارم بسیار کم و خفیف است.

وی با بیان اینکه مجموعه کادر درمان و بیمارستان‌های ملایر در حالت آماده باش کامل هستند و مشکلی از نظر تامین دارو نداریم، اظهار داشت: سه مرکز ۱۶ ساعته در باغ‌گل ملایر و شهرهای ازندریان و سامن برای تست‌گیری از بیماران فعال است و در صورت نیاز آمادگی راه‌اندازی مرکز ۱۶ ساعته دیگری را در سطح شهرستان داریم.

ترکاشوند خطاب به شهروندان تاکید کرد: حداقل تا ۲ هفته آینده نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌های کرونا حساسیت بالایی داشته باشند تا به یک ثبات نسبی برسیم.

منبع:تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها