|

الباقی رقم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

گویا برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز هم با یک مشکل روبرو شد، گویا برخی از بازنشستگان در مرحله جدید اجرای همسان‌سازی، مبلغ کمتری از رقم پیش‌بینی شده را دریافت کرده‌اند.

در جلسه چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه ، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ توسط هیات وزیران پذیرفته شد.

طبق این مصوبه قرار شد از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰ همه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی،برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، به میزان ۲۶ درصد (به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال) افزایش یابد.

اما در ماه جاری و بعد ازاینکه واریز حقوق تامین اجتماعی شروع شد، بازنشسته‌ها که انتظار داشتند رقم حقوق آنها با توجه به افزایش دستمزد و لحاظ کردن قانون همسان سازی رشد قابل توجهی داشته باشد، شوکه شدند و اعتراضاتی در این خصوص در رسانه‌ها منتشر شد.

مشکل نرم افزاری است

گویا یک مشکل نرم افزاری در سازمان تامین اجتماعی باعث شده مبلغ حقوق بازنشستگان به صورت ناقص واریز شود.محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اضافه نشدن حقوق بعضی از بازنشستگان تامین اجتماعی به ایرنا می گوید: صدور احکام افزایش دستمزد سال ۱۴۰۰ بازنشستگان تامین اجتماعی در حوزه ۶۰ درصد حداقل بگیران هیچ مشکلی پیش نیامده است.

اما برخی از متوسط بگیران با اشکال نرم افزاری در سازمان تامین اجتماعی مواجه شده اند، بنابراین امکان دارد در فروردین ماه به بخشی از آنها رقم‌هایی متناسب با مصوبه هیات امنا پرداخت نشده باشد.

به گفته وزیرکار، سازمان تامین اجتماعی اطلاعیه داده است که تمام تلاش خود را برای اصلاح نرم افزار انجام دهد و مابه التفاوت و رقم قطعی این بخش از معدود دریافت کنندگان بازنشستگان متوسط بگیر که سقف پرداختی آنها به رقم مورد انتظار نرسیده است در اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد و مشکل برطرف می‌شود.

منبع:کاماپرس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها