|

افت هزار واحدی شاخص کل/ بورس دوباره قرمز پوش شد

شاخص کل در بازار بورس امروز۲۵ فروردین‌ یک ‌هزار و ۳۲۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید.

لینک کوتاه کپی شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه) یک ‌هزار و ۳۲۰ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید.

برپایه معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۴۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۸۰۵ واحد کاهش به ۴۳۴ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۲۴ واحد افت به ۲۸۲ هزار و ۹۵۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۲ هزار و ۳۸۹ واحد کاهش و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۲۴۸ واحد افزایش داشت.علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۱۷۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۴۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۵۰ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۲۵۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۱۵ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۱۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۱۲ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۰۴ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۱۱ واحد، پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۱۰۶ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۴ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۵۱ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۶۱ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۳۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۱۹ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۲۲۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۱۹۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۹۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۹۸ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۶۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۱۵۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۱۳۹ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۳۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۱۷ واحد و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) با ۱۱۲ واحد، تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)،‌ گروه دارویی برکت (برکت)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران‌خودرو (خودرو) و سایپا (خساپا) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۳۸ میلیون و ۵۲۱ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۹۵۱ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار ۵۱۰ میلیون و ۴۱۶ هزار برگه سهم به ارزش ۳۳ هزار و ۱۵۶  میلیارد ریال دادوستد شد. امروز نمادهای فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، نفت ایرانول (شرانل) و بیمه پاسارگاد (بپاس) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، پتروشمی تندگویان (شگویا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)،‌ قاسم ایران (قاسم)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)،‌ریل پرداز سیر (حریل)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع:ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها