|

چگونه اتریوم بخریم؟

اتریوم بعد از بیت کوین، معروف ترین و ارزشمند ترین ارز دیجیتالی است. در واقع اتریوم یک شبکه ایجاد و ثبت قراردادهای هوشمند است.

لینک کوتاه کپی شد

در چند سال گذشته، ارزهای دیجیتال غوغایی در دنیای اقتصاد و تکنولوژی به پا کرده اند. شاید عده  زیادی از مردم هنوز با این نوع از پول ها آشنایی نداشته باشند. اما اکثر آن ها حداقل یک بار اسم بیت کوین را شنیده اند. بیت کوین اولین ارز دیجیتال بازار رمز ارزها بود که بیشتر از بقیه آن ها شناخته شده و ارزش دارد. اما خوب است بدانید که علاوه بر بیت کوین هزاران رمز ارز دیگر هم وجود دارد که احتمالاً حتی اسم آن ها را هم نشنیده اید!

تعداد بسیار زیادی از آن ها نتوانستند به خوبی بیت کوین و چند ارز دیگر خود را مطرح کنند و ارزش زیادی به دست نیاوردند. اما شما باید غیر از بیت کوین چند مالک دیگر آینده اقتصاد و تکنولوژی را بشناسید. امروز ما قصد داریم یکی از معروف ترین و ارزشمند ترین آن ها یعنی اتریوم را به شما معرفی کنیم. اتریوم هم در کنار بیت کوین، در این سال ها اعتبار بسیار زیادی کسب کرده است و یکی از مالکان آینده دنیای تکنولوژی به شمار می آید. اکنون پرداخت های شرکت های بزرگی از جمله آمازون و پی پال با اتریوم انجام می شود!

اتریوم چیست؟

اگر مقداری با بازار رمز ارزها آشنایی داشته باشید حتماٌ تا کنون اسم اتریوم را شنیده اید. اتریوم بعد از بیت کوین، معروف ترین و ارزشمند ترین ارز دیجیتالی است. اما اتریوم فقط در یک ارز خلاصه نمی شود. در واقع اتریوم یک شبکه ایجاد و ثبت قرارداد های هوشمند است. این شبکه در بازار کریپتوکارنسی ارز دیجیتال اتر را عرضه می کند که معمولاً به آن هم اتریوم گفته می شود. اتریوم نسبت به بیت کوین قدمت کم تری دارد و این یکی از دلایل شناخته شدگی و قیمت کمتر آن است. اما به هر حال اتریوم بیش از 2 هزار برابر دلار آمریکا ارزش دارد.

در سال 2013 یک تحلیلگر و برنامه نویس دو رگه روسی-کانادایی به نام ویتالیک بوترین، پروژه ای عظیم به نام اتریوم را معرفی کرد. شبکه اتریوم تا سال 2016 بدون مشکل به کار خود ادامه داد. در آن سال یک حمله هکری روی شبکه اتریوم انجام شد که ضرری 50 میلیون دلاری را به این شبکه تحمیل کرد. برای جبران این خسارت و پیشگیری از وقوع دوباره ی آن، کاربران اتریوم سیاست های متفاوتی را اتخاذ کردند. عده ای بر این باور بودند که قوانین اتریوم باید از بیخ و بن تغییر کند و عده ای دیگر به جهت حفظ آرمان اتریوم یعنی تمرکز زدایی، با این موضوع مخالفت کردند.

اختلاف نظر بین این دو دسته به حدی شدید بود که نتوانستند به یک نتیجه ی واحد برسند و هر کدام راه خود را رفتند. یک هارد فورک (انشعاب سخت) روی شبکه ی اتریوم انجام شد و اتریوم جدیدی به وجود آمد. نام اتریوم قبلی که قوانین اصلی آن دست نخورده باقی ماندند به اتریوم کلاسیک تغییر کرد و اتریوم جدید با همان نام اتریوم شروع به فعالیت کرد. 

هدف اتریوم چیست؟ آیا می تواند به آن برسد؟!

اتریوم قصد دارد تمامی معاملات کلان سطح بین الملل را بر شبکه ی خود ثبت کند. اکثر متخصصان شانس زیادی را برای آن قائل می شوند. اما در این بین موانعی هم هست که باید مورد توجه قرار بگیرد. جالب است بدانید که ارزشمند ترین ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین و اتریوم، هر دو مشکلاتی مشترک دارند. با این حال ارزش آن ها از بقیه رمز ارزها بسیار بالاتر است و اکنون در سطح جهانی، در بزرگ ترین کمپانی ها و دولت های دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. این ایرادات چه چیزهایی هستند؟ آیا خیلی مشکل ساز اند؟

اول از همه باید بگوییم که بیت کوین و اتریوم هر دو سرعت تایید تراکنش نسبتا پایینی دارند و کارمزد معاملات آن ها بسیار بالا است. اما اتریوم در مقایسه با بیت کوین سرعت بالاتر و کارمزد کمتری دارد. با این وجود رقبای سرسخت اتریوم مانند: ترون، کاردانو و ایاس با کارمزد کمتر و سرعت تایید تراکنش بالاتر فضایی مناسب را برای رقابت با این غول ابرکامپیوتری ایجاد کرده اند. این موضوع مقداری کار را برای اتریوم سخت کرده است. اما خیلی نگران کننده نیست و به چالش کشیدن اتریوم سخت تر از این حرف ها است! 

قیمت اتریوم

اتریوم به عنوان یک مورد مناسب برای سرمایه گذاری، با قیمت لحظه ای 2220 دلار معامله می شود. قیمت اتریوم در یک سال اخیر حدود 30 برابر شده است! این روند صعودی ادامه دار به نظر می رسد و احتمالا اتریوم به اهداف بزرگ تر خود نیز دست پیدا کند. قیمت اتریوم نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال، با روند عرضه و تقاضا و به شکل غیر متمرکز تعیین می شود. همین باعث می شود که خیال خریداران از دخالت قدرت های برتری سیاسی مانند دولت ها یا سازمان های خاص راحت باشد.

image_446c75091e152e88ca3ea1c255d75ec728304a18

خرید اتریوم

خرید اتریوم هم مانند خرید سایر پول ها از طریق صرافی انجام می شود. اما از آن جایی که اتریوم یک پول دیجیتال است، باید آن را از صرافی ارز دیجیتال تهیه کرد. بهترین منبع خرید رمز ارزها برای یک شهروند ایرانی، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی می باشد. چون از کاربر پشتیبانی می کند و در صورت بروز مشکل می تواند پاسخگو باشد. در حالی که این شرایط در صرافی های خارجی وجود ندارند. در بیت صرافی های ایرانی، سریع ترین و امن ترین صرافی پیشنهاد ما به شما است. بیت ایمن به عنوان مطمئن ترین منبع خرید ارز دیجیتال در ایران، با امنیت و سرعت مثال زدنی، تمامی امکانات لازم برای فعالیت شما با خیالی راحت را فراهم می کند.

مسابقات هفتگی پر جایزه، کسب درآمد از طریق دعوت دوستان، اخبار و آموزش های تلگرامی و اینستاگرامی، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، احراز هویت سریع، کامل ترین سبد ارزی و پشتیبانی آنلاین 24 ساعته در هفت روز هفته، امکاناتی هستند که بیت ایمن به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می دهد. برای بهرمندی از تمامی این خدمات کافی است در بیت ایمن ثبت نام و احراز هویت کنید و به سادگی وارد دنیای ارز دیجیتال شوید. در بیت ایمن علاوه بر اتریوم، می توانید انواع و اقسام ارزهای دیجیتال را بسته به انتخاب خود تهیه کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها