|

بازنشستگان تامین اجتماعی و افزایش حقوقی که اعمال نشد

با واریز حقوق های فروردین ماه دوباره مشخص شد که تعهد اجرا نشده و با وجود وعده مسئولان، دوباره تجمعات کارگری شکل گرفته است

لینک کوتاه کپی شد

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: با واریز حقوق‌های فروردین ماه دوباره مشخص شد که تعهد اجرا نشده و با وجود وعده مسئولان، دوباره تجمعات کارگری شکل گرفته است؛ زیرا به دلیل بد عهدی‌های سال‌های گذشته، بازنشستگان نمی‌توانند اعتماد داشته باشند.

اصغر برشان در گفت و گو با ایمنا اظهار کرد: بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان مسأله‌ای ریشه دار است که از چند سال قبل تا به حال ادامه داشته است.

وی افزود: همسان سازی ها به دلیل تبعیض آشکاری است که بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری و حتی بین خود بازنشستگان تأمین اجتماعی وجود دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تصریح کرد: به این دلیل تشکل‌های کارگری همواره خواستار رفع این تبعیض بوده و با پیگیری‌های انجام گرفته آنها در برنامه ششم مصوب و حتی در بودجه ۹۹ هم این افزایش حقوق تعریف شده بود.

برشان خاطرنشان کرد: اما از آنجا که در سال گذشته مصوبه مجلس اجرا نشد تجمعات کارگران آغاز شد. کارگران هیچ زمان در اندیشه چنین تجمعاتی برای بیان خواسته‌های خود نبوده‌اند ولی نحوه عملکرد و عدم اجرای برنامه ششم عاملی برای شروع چنین اقداماتی شد که برخی خودجوش و برخی هم سازمان یافته بود.

وی اظهار کرد: نتیجه تجمعات سازمان یافته سال گذشته آن بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه و مصری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متعهد به متناسب سازی حقوق بازنشستگان شدند و در بودجه ۱۴۰۰ برای چنین منظوری بودجه تعریف شد. به طوری که مقرر شد افزایش‌ها از فروردین ۱۴۰۰ انجام پذیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر گفت: اما با واریز حقوق‌های فروردین ماه دوباره مشخص شد که تعهد اجرا نشده و با وجود وعده مسئولان، دوباره تجمعات کارگری شکل گرفته است؛ زیرا به دلیل بد عهدی‌های سال‌های گذشته، بازنشستگان نمی‌توانند اعتماد داشته باشند.

برشان خاطرنشان کرد: درخواست ما آن است که مسئولان بیش از این به بد قولی‌ها ادامه ندهند، هرچه سریع‌تر اصلاحیه لازم صورت پذیرد و به اطلاع بازنشستگان رسانده شود و اجازه داده نشود که به دلیل بد عهدی ها رویه تجمعات برای بیان هر نوع درخواست معقول باب شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    چرا متناسب سازی رو روی آیتمی اضافه کردند که شامل همه ی بازنشستگان بخو کلیه ی خانم ها نشد و کلک بزررررررگ به بازنشستگان زدند و در این میان هیچ یک از مسیولین و حتی نمایندگان بازنشستگان در این تخلف بزرگ سخنی نگفتند و دست سازمان رو برای هرگونه پایمال حق و حقوق بازنشستگان آزاد گذاشتند

  • م ش ارسالی در

    ۳۴ سال سابقه دارم ولی با ۲۰ سال بازنشته شدم چون درسال ۹۴ پول نداشتم ۲۰ میلیون به بیمه پرداخت کنم و سابقه خودم از شرکت نفت به بیمه انتقال بدم الان سابقه من در شرکت نفت اهواز خاک میخوره چون باز خرید کردم این همه زحمت درجریره خارک این هم قصه من قصاوت باشما ست باید صبور بود شاید خودم مقصر بودم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها