|

فروش املاک در بورس کالا توسط اشخاص حقیقی

افراد حقیقی هم در کنار نهادهای مختلف می توانند املاک خود را در بستر شفاف و رقابتی بورس کالا به فروش برسانند.

لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی می گوید که افراد حقیقی هم در کنار نهادهای مختلف می توانند املاک خود را در بستر شفاف و رقابتی بورس کالا به فروش برسانند.

محمود محمودزاده، همچنین می‌افزاید در طرح انتشار اوراق سلف مسکن که به فروش متری شهرت یافته، افرادی که قادر به خرید مسکن در یک مرحله نیستند طی چند مرحله می توانند اقدام به خرید متراژهای یک واحد مسکونی کنند و سرمایه های خود را به ارزش روز نگه دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه وزارت راه برای توسعه معاملات مسکن اشخاص حقیقی و حقوقی در بورس کالا اظهار داشت: برنامه مهم وزارت راه در حوزه بورس کالا در وهله نخست، معاملات املاک اشخاص حقوقی و وابسته به نهادهای دولتی بوده که در دست اجراست.

وی افزود: ساختاری در بورس کالا فراهم شده است که املاک نهادهای مختلف به جای فروش از طریق مزایده در بورس کالا عرضه شود تا از این طریق قدرت رقابت بالاتری ایجاد و شفافیت در معاملات آنها فراهم شود.

محمودزاده به ورود اشخاص حقیقی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: منعی برای ورود معاملات املاک از سوی اشخاص حقیقی هم در بورس کالا وجود ندارد که در این حوزه نیز باید مقیاسی برای معاملات پرحجم مسکن اشخاص حقیقی در بورس در نظر گرفته شود.

فروش متری و حفظ ارزش پول متقاضیان مسکن

محمودزاده در ادامه به انتشار اوراق سلف موازی مسکن که به فروش متری مسکن شهرت یافته اشاره کرد و گفت: در اوراق سلف یا فروش متری مسکن، افرادی که قادر به خرید مسکن در یک مرحله نیستند طی چند مرحله این کار را انجام دهند و سرمایه های خود را به ارزش روز نگه دارند.

وی اظهار داشت: ممکن است فردی برای خرید مسکن، سرمایه محدودی را در اختیار داشته باشد که تامین کننده خرید یک واحد مسکونی نباشد و فقط به اندازه خرید بخشی از یک واحد مسکونی باشد؛ از این رو افراد می توانند از طریق اوارق سلف و با خرید متراژی از یک واحد مسکونی، سرمایه خود را به ارزش روز حفظ کند و از این طریق در صورت ایجاد تورم یا افزایش قیمت، دیگر قدرت خرید خود را از دست نمی دهند.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها