|

فروش مسکن ملی تقلب و نشدنی است

مجوز خرید و فروش مسکن ملی آزاد شد؛ پردیس ۲۷۰ میلیون تومان!

​درحالی که همواره اعلام می‌شود امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست این اقدام در پردیس و به صورت دفترخانه‌ای در حال انجام است.

لینک کوتاه کپی شد

درحالی که همواره اعلام می‌شود امتیاز مسکن ملی قابل خرید و فروش نیست این اقدام در پردیس و به صورت دفترخانه‌ای در حال انجام است.

باز هم فصل جابه‌جایی و نقل و انتقال شروع شد و باز هم آگهی‌های خرید و فروش مسکن و امتیازهای مسکن به ویژه مسکن ملی در سایت‌های آگهی و تبلیغات به چشم می‌خورد.

آگهی‌هایی که چیزی جز فریب متقاضیان نیست. در سال گذشته و در یک بازه زمانی انتشار و درج چنین آگهی‌های برای مسکن ملی افزایش یافته بود که با هشدارهای مسئولان وزارت راه وشهرسازی و مدیران شرکت‌های عمران شهرهای جدید، بساط این آگهی برای یک بازه زمانی برچیده شد.

اما به نظر می‌رسد با اعلام صحبت‌های اخیر وزیر راه وشهرسازی و همچنین معاون وزیر راه وشهرسازی در رابطه با افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی در اردیبهشت، باز هم گوش‌های دلالان و مشاوران املاک تیز شده و اقدام به انتشار آگهی‌های امتیاز مسکن ملی کرده‌اند.

فروش مسکن ملی تقلب و نشدنی است

در همین رابطه، مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس، با اشاره به خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن توسط عده‌ای در این شهر، آن را غیر قانونی و تخلف اعلام کرد و گفت: تمامی این آگهی‌ها تقلبی و غیرقانونی است و هیچ‌یک از آنها ارزش قانونی ندارد.

او ادامه داد: هنوز برای واحدهای مسکن ملی قرارداد و یا امتیازی در نظر گرفته نشده است که متقاضیان آنها قادر به خرید یا فروش آنها باشند بنابراین باید افراد مراقب چنین کلاهبرداری‌های باشند.

هدایت با بیان اینکه پیش از این برای واحدهای مسکن مهر دلالان و مشاوران املاک چنین آگهی‌های را در سایت‌ها بارگذاری می‌کردند، افزود: با توجه به آنکه بسیاری از مشاوران املاک در این رابطه خبره شده‌اند و راه‌های انتشار چنین آگهی‌ها را یاد گرفته‌اند این بار هم از همان روش برای آگهی‌های امتیاز مسکن ملی استفاده کرده‌اند.

خرید و فروش امتیاز آزاد است

اما یکی از انتشاردهندگان این آگهی با بیان اینکه مجوز خرید و فروش امتیاز مسکن ملی آزاد شده است گفت: ارزش امتیاز مسکن ملی در پردیس در مقایسه با دماوند بسیار بالاتر است و امتیازهای مسکن ملی در دماوند ارزش چندانی ندارد.

او ادامه داد: خرید و فروش امتیازهای مسکن ملی در پردیس به صورت دفترخانه‌ای انجام می‌شود و به صورت قانونی انجام شده و جای هیچ نگرانی ندارد.

این مشاور املاک بیان کرد: متقاضی اول ۶۰۰ میلیون تومان سفته از متقاضی دوم دریافت می‌کند که تمامی اقدامات خرید وفروش و مراحل انجام کار را انجام دهند.

او اظهار کرد: امتیاز یک واحد مسکن ملی با آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه حدود ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این مشاور املاک در ادامه گفت: جای هیج نگرانی وجود ندارد و تمامی این اقدامات به صورت دفترخانه‌ای و قانونی انجام می‌شود.

همچنین یکی دیگر از مشاوران املاک در ایوانکی با بیان اینکه خرید وفروش امتیاز مسکن ملی با توجه به درخواست زیاد متقاضیان انجام می‌شود افزود: خیلی از مسئولان اعلام می‌کنند که این کار قانونی نیست اما ما این اقدامات به صورت کاملا قانونی و در دفترخانه انجام می‌شود.

او گفت: قیمت‌ها متفاوت است و با نرخ‌های آورده اولیه یا پرداخت نکردن آورده اولیه متفاوت است. قیمت امتیازهای مسکن ملی از ۲۰۰ میلیون تومان به بالا شروع می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها