|

خانه در تهران ارزان شد /کاهش شدید تعداد معاملات

اگر چه قیمت خانه در تهران در فروردین کاهش داشته اما تعداد معاملات نیز افت چشم‌گیر ۶۰ درصدی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

اگر چه قیمت خانه در تهران در فروردین کاهش داشته اما تعداد معاملات نیز افت چشم‌گیر ۶۰ درصدی کرده، همچنین میانگین قیمت یک متر خانه در منطقه یک تهران ۶۷ میلیون تومان است.

در فروردین امسال حدود ۲۱۰۰ خانه در شهر تهران معامله شده که اگرچه نسبت به فروردین سال قبل رشد داشته اما نسبت اسفند کمتر شده است. این در حالی است که قیمت خانه در تهران ۳٫۱ درصدی کاهش داشته.

کاهش شدید تعداد معاملات

در ماهی که گذشت تعداد معالات مسکن در تهران نسبت به اسفند سال قبل کاهش ۶۰ درصدی داشته، یعنی معامله‌گران کمتری به سمت خریدوفروش ملک در تهران رفته‌اند. اما این آمارها نسبت به فروردین پارسال رشد ۶۸ درصدی داشته است.

بیش از ۱۴ درصد از تعداد معاملات نیز در منطقه پنج انجام شده که نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

براساس این گزارش بانک مرکزی، خریداران خانه بیشتر تمایل داشته‌اند که در مناطق ۵، ۲، ۱۰، ۴و ۱۵ ملک بخرند، در واقع ۴۶ درصد از معاملات در این پنج منطقه صورت گرفته است.

تعداد

خانه یک ماه ارزان، ولی یک ساله گران شد

در ماهی که گذشت متوسط قیمت یک متر مربع خانه در تهران ۲۹٫۳ میلیون تومان بود که که نسبت به ماه قبل ۳٫۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱٫۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هر متر مربع خانه در فروردین و اسفند سال گذشته به ترتیب ۱۵٫۲ و ۳۰٫۲ میلیون تومان بود.

در فروردین امسال بیشترین قیمت یک مربع مسکن در شهر تهران به منطقه یک تعلق دارد که به طور میانگین با نرخ ۶۷ میلیون تومان معامله شده و نسبت به فروردین پارسال بیش از ۱۱۳ درصد افزایش یافته است.

همچنین کمترین قیمت خانه به نرخ ۱۳٫۴ میلیون تومان به‌ازای هر متر در منطقه ۱۸ خریدوفروش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۱٫۴ درصدی داشته است.

قیمت-1

بیشترین خانه‌هایی که معامله شده عمری کمتر از ۵ سال داشته‌اند و ملک‌هایی با عمر ۱۱ تا ۱۵ سال کمتر مورد توجه خریداران بوده است. همچنین بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع تعلق دارد.

در مجموع خانه‌های با متراژ پایین‌تر از ۸۰ متر سهم بیش از ۵۶ درصدی در معاملات فروردین داشته است.

منبع:تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها