|

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اعلام شد

امتحانات پایان ترم دانشجویان براساس تقویم آموزشی کلاس‌های دانشجویان غیرپزشکی ۳ تیر و کلاس‌های دانشجویان پزشکی ۱۰ تیر به اتمام می رسد.

لینک کوتاه کپی شد

حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال ۱۴۰۰

آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی هر ساله یک نوبت در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب سراسر کشور برگزار می‌شود. آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ بر اساس آخرین تقویم آزمون‌های مرکز سنجش و آموزش پزشکی  ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اولویت برنامه دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در سال ۱۴۰۰

افشین حراجی، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دیجیتالی کردن دانشکده دندانپزشکی و استفاده از فناوری‌های نوین در اولویت برنامه دانشکده دندانپزشکی در سال ۱۴۰۰ است.

برگزاری یک میلیون کلاس و ۱۱ هزار واحد درسی مجازی در دانشگاه تهران

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران کمک به راهبری کشور در شرایط سخت کرونایی، پیشبرد علم و دانش و صیانت از فرهنگ و محیط زیست را از محور‌های اصلی فعالیت دانشگاه در مقوله «مسئولیت اجتماعی» برشمرد و گفت: در دوران کرونا بیش از یک میلیون کلاس مجازی برگزار شد. همچنین بیش از ۱۱۸۰۰ واحد درسی ارائه و  بیش از یک میلیون فایل دانلود شد که همه این موارد نشانه پوشش الکترونیکی جامع در دانشگاه تهران است.

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اعلام شد

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد برای نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را اعلام کرد و گفت: بر اساس تقویم آموزشی کلاس‌های دانشجویان غیرپزشکی ۳ تیرماه ۱۴۰۰ و کلاس‌های دانشجویان پزشکی ۱۰ تیرماه به اتمام خواهد رسید.

شیوه‌نامه تشکیل شورای مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای ابلاغ شد

شیوه‌نامه تشکیل شورای مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با تصویب وزیر علوم تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

دانشگاه‌های برتر از توان علمی بیش از ۵۰۰ محقق بازگشته به کشور بهره می‌برند

فرصتی مطلوب و قابل توجه برای ارتقای توان علمی دانشگاه‌های برتر کشور با تزریق تخصص و تجربه بیش از ۵۰۰ نفر از محققان برجسته ایرانی خارج از کشور به این مراکز به وجود آمده است. دستاوردی که نتیجه اجرایی شدن برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور) connect.isti.ir است. این برنامه از سال ۹۴ آغاز شده است و تاکنون توانسته بیش از ۵۰۰ نفر از محققان برجسته ایرانی مقیم دیگر کشور‌ها را به عنوان هیات علمی دانشگاه‌های برتر کشور جذب کند.

۲۷ دانشگاه ایرانی در بین اثرگذارترین دانشگاه‌های دنیا

رتبه‌بندی ۲۰۲۱ تأثیرات دانشگاه‌ها از سوی نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز منتشر شد و ۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع یک هزار و ۱۱۵ دانشگاه موثر دنیا قرار گرفتند. تایمز در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها را بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می‌کند. اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد ۱۷ مورد است که مؤسسه تایمز برای این رتبه‌بندی از آن‌ها استفاده کرده است.

زمان دقیق برگزاری آزمون‌های زبان وزارت بهداشت اعلام شد

طبق آخرین تقویم برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی، زمان برگزاری شصت و یکمین دوره آزمون زبان وزارت بهداشت و چهار دوره دیگر این آزمون اعلام شد.

1362725_595

مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان تمدید شد

فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر که تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰موفق به ثبت‌نام نشدند، این مهلت تا روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تمدید شد.

حدود ۷۰ درصد داوطلبان مجاز کنکور دکتری ۱۴۰۰ انتخاب رشته کردند

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در بازه زمانی مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰ (از روز دوشنبه ۳۰ فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه) از بین ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب مجاز، تعداد ۹۵ هزار و ۶۳ داوطلب نسبت به ثبت انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده‌اند.

کنکور ارشد و سراسری ۱۴۰۰ در چه صورتی لغو می‌شود؟

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمامی برنامه‌های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق قانون وظیفه داریم برنامه‌های اجرایی خودمان را انجام بدهیم بر این اساس آزمون‌های پیش رو اعم از آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری به موقع برگزار خواهند شد.  تنها زمانی آزمون‌های ملی ما لغو خواهند شد که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی