|

روش استفاده از خمیر قلع در تعمیرات موبایل

خمیر قلع در تعمیرات موبایل بسیار مورد استفاده بوده و برخی آن را بهترین روش برای لحیم کاری قطعات و اتصالات موبایل می‌دانند.

لینک کوتاه کپی شد

تا به حال در مورد خمیر قلع شنیده‌اید. می‌توان گفت خمیر قلع از جمله مواد مورد استفاده در تعمیرات موبایل است. از لحاظ ساختار، خمیر لحیم کاری ترکیبی از پودر لحیم کاریِ فلز و شار است؛ دو عنصر مورد نیاز برای لحیم کاری موفقیت آمیزِ دو قطعه فلز. دقیقاً مانند هر نوع لحیم کاری دیگر، مثل نوار لحیم کاری یا سیم لحیم کاری، می‌توانید خمیر لحیم کاری را در انواع مختلف آلیاژها از جمله نقره، طلا، قلع و... تهیه کنید. همچنین می‌توانید خمیر لحیم کاری‌ای تهیه کنید که در دماهای مختلف (بالا، متوسط​​، پایین) ذوب شود. اساساً، خمیر لحیم کاری مانند دیگر انواع لوازم لحیم کاری است که می‌توانید تهیه کنید اما در صورت استفاده از آن، مزیت اضافه شدن آن با مخلوط شار را نیز دارید. خمیر قلع در تعمیرات موبایل بسیار مورد استفاده بوده و برخی آن بهترین روش برای لحیم کاری قطعات و اتصالات موبایل می‌دانند.

image_8375ded0d1b15d8126741dfa02a38efd20f7968f

خمیر قلع چیست؟

خمیر قلع نوعی خمیر لحیم کاری است که در آن از فلز قلع استفاده شده است و معروف‌ترین و پرکاربردترین نوع خمیر لحیم کاری نیز محسوب می‌شود. از لحاظ کاربرد، خمیر قلع برای برقرای اتصالات بین پایه قطعات و سطح مسی مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که با حرارت دیدن، ذوب شده و باعث ایجاد اتصال مکانیکی و الکتریکی بین قطعات می‌شود.

چگونه از خمیر قلع استفاده کنیم؟

در اینجا راهنمای گام به گام در مورد چگونگی استفاده از خمیر قلع برای لحیم کاری، از به مرحله کار گیری تا حرارت دادن آورده شده است.

توصیه‌ها برای انجام این مرحله:

  • دمای خمیر باید مطابق با دمای محیط باشد. اگر در یخچال نگهداری می‌کنید حتما باید سرمای آن زیر 10 درجه سانتیگراد باشد.
  • قبل از استفاده حتما با جسم پلاستیکی یا فلزی هم بزنید.(به مدت 2 دقیقه)
  • ابتدا مقدار کمی از خمیر را به وسیله سرنگ یا تیوپ مخصوص خمیر بر روی سطح بریزید.
  • بررسی کنید که فلزی که قصد لحیم کردن آن را دارید، تمیز و عاری از هر گونه خرابی و اثر انگشت چرب روی آن باشد. این‌ها مواردی هستند که می‌توانند در روند لحیم کاری تداخل ایجاد کند که در این صورت انتقال جریان خوب برای لحیم کاری در اتصال بسیار دشوارتر می‌شود.
  • اطمینان حاصل کنید که اتصالی که شما لحیم می‌کنید کاملاً تراز باشد. این موضوع باعث می‌شود که اتصال لحیم کاری شما تا حد ممکن محکم باشد و به برقراری جریان خوب خمیر لحیم کاری از طریق اتصال کمک کند.
  • به یاد داشته باشید که همیشه کمی بیشتر از مقدار لازم از خمیر استفاده کنید، زیرا خمیر قلع کاملا و خالصا لحیم نیست. شار مخلوط شده با  لحیم در نهایت سوزانده می‌شود و آنچه در آخر می‎ماند، لحیم موجود در خمیر است.
  • اکنون می‌توانید حرارت را به صورت لحظه‌ای به اتصال لحیم اعمال کنید. می‌توانید از همان روش حرارتی استفاده کنید که با نوار لحیم یا سیم استفاده می‌کنید. حرکات دایره‌ای که کل قطعه فلز را گرم می‌کند با نزدیک شدن قطعه فلز به دمای ذوب، می‌توانید گرما را به طور خاص مدتی بر روی فقط محل اتصال، اعمال کنید.

به خاطر داشته باشید که شار مخلوط خمیر لحیم کاری شما حباب زده و در نهایت خواهد سوخت و همچنان که به گرم کردن اتصال لحیم کاری خود ادامه می‌دهید، می‌توانید لحیم را ببینید که خودش شروع به بالا آمدن می‌کند. اگر متوجه شدید که لحیم کاملاً در جای مناسب قرار نمی‌گیرد، زیاد نگران نباشید. فقط بخاطر داشته باشید که گرمای شعله خود را به سمت اتصال متمرکز کنید زیرا لحیم به سمت گرما کشیده می‌شود.

100٪ از اتصال لحیم کاری راضی نیستید؟ به راحتی  قطعه خود را تمیز کنید، مقداری خمیرقلع دیگر به اتصالات اضافه کنید و با استفاده از مراحل بالا دوباره گرم کنید.

خمیر قلع را از کجا تهیه کنیم؟

image_db6aa038e29b4bb3bafbf5d873018a4d17b5e44e

نه تنها خمیر، بلکه تمامی ابزار و لوازم مربوط به تعمیر موبایل را به راحتی از امداد موبایل بخرید. علاوه بر ابزار و لوازم تعمیر موبایل با کیفیت، می‌توانید لوازم جانبی موبایل اعم از انواع باتری موبایل و تبلت، هندزفری، شارژر اصل و کابل شارژر و ... را نیز از امداد موبایل تهیه کنید. همچنین خدمات تعمیرات موبایل یکی از بخشهای محبوب امداد موبایل است. برای خرید و یا استفاده از خدمات تعمیر موبایل آنلاین به امداد موبایل به https://emdadmobile.net/ مراجعه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها