|

ثبت‌نام واکسن کرونا + لینک و مراحل ثبت‌نام

امروز ۱۸ اردیبهشت سایت ثبت‌نام واکسن کرونا شروع به کار کرد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت در نوبت دریافت واکسن قرار گیرند

لینک کوتاه کپی شد

امروز ۱۸ اردیبهشت ماه سایت ثبت‌نام واکسن کرونا شروع به کار کرد و افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت در نوبت دریافت واکسن قرار بگیرند. اما ثبت‌نام فعلا برای افراد ۸۰ سال به بالا ممکن است.

بعد از این ثبت‌نام برای واکسیناسیون کلیه گروه‌های سنی فقط از طریق درگاه salamat.gov.ir انجام می‌شود و نیاز به مراجعه و ثبت‌نام حضوری در مراکز بهداشت و درمان نیست.

بر این اساس افراد برای ثبت‌نام واکسن کرونا ابتدا باید وارد درگاه salamat.gov.ir شوند. (سایت ثبت‌نام واکسن کرونا)

1-10

در صفحه ورودی، باید کد ملی، تاریخ دقیق تولد متقاضی دریافت واکسن (روز، ماه و سال ) را وارد کرد.

01-edit

در این مرحله باید شماره موبایلی را وارد کرد که کد تایید ورود به سامانه برای آن شماره ارسال شود. نیاز نیست این شماره موبایل الزما متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد. فقط باید شماره موبایلی را انتخاب کرد که در دسترس باشد. چون پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال می‌شود.

Screenshot_3

با ورود کد تایید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد. در مرحله بعد اسامی خانه‌های بهداشت مشخص شده و متقاضی می‌تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

Screenshot_7

در این مرحله ثبت‌نام تمام می‌شود و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال شود.

الان چه کسانی واکسینه می‌شوند؟

اکنون تنها امکان ثبت‌نام برای افراد بالای ۸۰ سال (افراد متولد سال ۱۳۲۰ به قبل) ممکن است و هنوز ثبت‌نام برای افراد زیر ۸۰ سال فراهم نشده است. اما بر اساس آنچه اعلام شده ثبت‌نام دیگر گروه‌های سنی هم فقط از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

اما اعلام این سامانه در حالی است که برخی می‌گویند در روزهای گذشته برای ثبت‌نام واکسن کرونا به صورت حضوری به خانه‌ها و مراکز بهداشت محل خود مراجعه کرده‌اند و در صف قرار گرفته‌اند تا بتوانند واکسن بزنند.

البته آنگونه که رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفته بسیاری از افراد ۸۰ سال به بالا تاکنون با مراجعه حضوری یا تلفنی به مراکز بهداشت، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این سامانه برای افرادی است که تا الان واکسن دریافت نکرده‌اند یا تماسی با آنها گرفته نشده است.

به گفته این مقام مسئول پس از یک هفته یا ۱۰ روز گروه سنی بعدی اعلام می‌شود اما هیچ کس نوبتش سوخت نخواهد شد.

منبع:

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها