|

تویوتا GT86 یا هیوندای جنسیس کوپه نیوفیس؟

امروز به مقایسه ی تویوتا GT86 و جنسیس کوپه نیوفیس میپردازیم و در نهایت قرار است بگوییم که ارزش خرید کدامشان به عنوان یک کوپه ی جوان پسند…

لینک کوتاه کپی شد

بازار خودروی ایران اصلا بازار غنی و پروپیمانی نیست. این باعث میشود بعضی از خودروها در رِنج قیمتی خود هیچ رقیبی نداشته باشند و یکه تازی بکنند و برای مقایسه ی آنها مجبور بشویم به رده های قیمتی یا فنی بالاتر و پایین تر آنها رجوع کنیم. هیوندای جنسیس یکی از خودروهایی است که از سال ۲۰۱۰ وارد بازار ایران شد و به دلیل نداشتن رقیب مناسب، تقریبا یکه تازی میکرد. در سال ۲۰۱۳ بود که تویوتا جی‌ تی‌۸۶ کم کم وارد بازار ایران شد و با رده ی قیمتی پایین تر شاید میتوانست جایگزین کوچک تری برای هیوندای جنسیس باشد. 

طراحی بدنه و ظاهری

طراحی تویوتا GT86 حدودا ۲-۳  سال دیرتر از جنسیس انجام شده و این باعث می شود که بنظر کمی به روز تر باشد. تویوتا جی تی‌۸۶ دقیقا ظاهری مشابه سایون FRS و سوبارو BRZ دارد و تنها تفاوت آنان در لوگو است. طراحی این خودرو، طراحی تهاجمی و به نوعی سامورایی است و نشان دهنده ی اسپرت بودن خودروست؛ نشان دهنده ی این است که این خودرو، خودرویی نیست که هر روز استفاده کنید بلکه خودروییست که احتمال بود بیشتر در پیست از آن استفاده شود و برای مصارف خاص. ابعاد جی تی‌۸۶ به طور محسوسی از جنسیس کوپه کوچکتر است و در رِنج کوچکتری قرار میگیرد.

اما جنسیس کوپه طراحی بسیار آشناتری برای ما دارد که سالها از وجود آنها در بازار میگذرد. جنسیس کوپه طراحی به شدت جذابی دارد، طراحی ای که بعد از ۱۱ سال میتوان گفت هنوز هم طراحی ماندگاری است و البته در آمریکای شمالی با همین طراحی جلوی ماسِل کارها ایستادگی میکرده و این میتواند برای یک خودروی کره ای جذاب باشد. به طور کلی نمیشود گفت کدام یک از این خودروها طراحی بهتری دارند اما طراحی جنسیس ماندگار تر و طراحی جی تی‌۸۶ اندکی به روزتر است.

داخل کابین و آپشن ها

بخش داخل کابین را با جنسیس شروع می کنیم. جنسیس کابین جادار تری دارد و در قسمت جلویی راننده و سرنشین کاملا راحت هستند. در قسمت عقب هم با اینکه صندلی عقب کوپه ها بیشتر نمایشی است، اما در جنسیس فضای عقب به نسبت باقی کوپه ها مناسب است. کیفیت متریال خوب است و کمی رنگ رفتگی دیده می شود که طی ۸ سال طبیعی است. جنسیس کوپه مجهز به سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۰ بلندگو، تنظیم برقی صندلی ۶ جهته، صندلی های عقب تاشو، گرمکن صندلی و آینه ها، سانروف، نویگیشن و . . . است. این خودرو ۸ ایربگ و ۵ ستاره ایمنی در تصادف هم دارد.

جی تی اما کابین تنگ تری دارد. تنظیم فرمان و صندلی کمی نامناسب است و فردی با قد بنده( بیش از ۱۸۵ سانتی متر) در این خودرو راحت نخواهد بود. کیفیت متریال متوسط است و در حد و انتظار یک تویوتا نیست! در این خودرو سیستم پخش با ۶ بلندگو،سیستم ورود بدون کلید، چراغ زنون جلو، نویگیشن و . . . دیده می شود. به طور قطع می توان امتیاز این بخش را به کره داد!

فنی و موتور

در این قسمت اگر فقط به اعداد بسنده بکنیم اصلا نیازی به مقایسه نیست و به طور قطع جنسیس برنده است! اما شاید نیاز به جزئیات بیشتری باشد. جنسیس کوپه نیوفیس با یک موتور ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر به میدان آمده که ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور با یک گیربکس ۸ دنده ی خودکار به چرخهای عقب میدهد؛ این اعداد در نگاه اول بسیار جذاب هستند! در آن سوی میدان نماینده ی ژاپن با یک موتوری ۲ لیتری ۲۰۰ اسبی ۲۰۵ نیوتن متری گشتاور آمده که به نظر قرار است گوی را از همین ابتدا ببازد اما شاید اینگونه نباشد! هماهنگی بین موتور و گیربکس تویوتا جی تی‌۸۶ بسیار خوب است و میتوان گفت بیشترین بازدهی را از ۲۰۰ اسب بخار گرفته اند. شاید اگر روی تویوتا جی تی‌۸۶ یک توربو نصب میشد و قدرتش به حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ اسب بخار میرسید، رقابت بسیار جذابتر می شد اما شاید نیاز باشد که در قسمت تست رانندگی به اینها اشاره کنیم.

تست رانندگی

این تست را با تویوتا جی تی‌۸۶ شروع میکنیم. تویوتا جی تی‌۸۶ خودرویی است که خوی اسپرتی در ظاهر و البته در داخل کابین نیز دارد اما شاید عدد اسب بخار و گشتاور آن، این را به ما ندهند. این خودرو در مسیر مستقیم، صفر تا صدش در ۷الی۸ ثانیه به انجام میرسد که شاید عدد مناسبی برای یک خودروی اسپرت نباشد اما نقطه قوت اصلی تویوتا جی تی‌۸۶ هنگامی نمایان می شود که شما به پیچ برسید؛ این خودرو هندلینگ بینظیری دارد، به شما اجازه می دهد که از هر پیچی با هر سرعتی بگذرید، به راحتی دریفت کنید، بین خودروها حرکت بکنید و آب در دلتان تکان نخورد! همچنین این خودرو میتواند حداکثر تا ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت داشته باشد که احتمالا هیچوقت آنرا امتحان نکنید چون لذت رانندگی با جی تی‌۸۶ در پیچ است.

در آنسوی میدان نماینده ی کره، خودرویی که در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به صد میرسد. اگر قرار باشد در مسیر مستقیم حرکت بکنیم، جنسیس عالی ای دارد و بدون شک میتواند جی تی‌۸۶ را از میان بردارد. سواری جنسیس کمی نرم تر از جی تی‌۸۶ است و بخاطر فضای کابین بیشتر آن، راننده و سرنشین خیلی راحت تر در خودرو قرار می گیرند. به طور کل در قسمت تست رانندگی باید گفت که تجربه ی رانندگی با هردو خودرو بسیار جذاب است منتهی جی تی‌۸۶ خودرویی است که برای دریفت ساخته شده و جنسیس خودرویی است که در جایی که نیاز به زور باشد کم نمی آورد.

جمع بندی

در بازار حال حاضر ایران تویوتا GT86 تقریبا هم قیمت جنسیس نیو فیس های رنگ دار است. در اینجا باید به سراغ حس و حال خود بروید. آیا کسی هستید که میخواهید هر لحظه اراده کردید آسفالت زیر پایتان کنده شود و برای کوپه های گران قیمت تر از خودتان شاخ و شانه بکشید و از صدای دلنواز پیشرانه ۶ سیلندر آن لذت ببرید و یا نه میخواهید خودرویی داشته باشید که از دریفت کردن و هندلینگ آن لذت ببرید؟ به صورت کلی جنسیس کوپه نیوفیس کابین جادارتر، آپشن های بیشتر و قدرت بیشتری هم ارائه می دهد اما جی تی ۸۶ مصرف سوخت و قیمت کمتری دارد و بیشتر میشود روی تیونینگ آن حساب باز کرد !

منبع:سایت زد4کار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها