|

همه چیز درباره غواصی در تور کیش

به‌جرات می‌توان گفت کیش بهترین منطقه برای تجربه ورزش غواصی در ایران محسوب می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

کیش یکی از بهترین جزایر برای سفرهای داخلی محسوب می‌شود. تعداد زیادی جاذبه گردشگری در این منطقه وجود دارد که افراد زیادی برای بازدید از آن‌ها به این جزیره سفر می‌کنند. علاوه‌بر مکان‌های دیدنی فضاها و امکانات زیادی برای انجام تفریح‌های مختلف در کیش وجود دارد. اگر قصد شرکت در تور کیش از مشهد علی بابا را دارید این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. ما در ادامه به معرفی دو مورد از بهترین تفریحات آبی این جزیره و بهترین زمان سفر به کیش می‌پردازیم.

تفریحات آبی در کیش

بیشترین امکانات گردشگری که در این جزیره وجود دارد، مختص تفریح‌های آبی است. مکان‌ها و فضاهای مختلفی را در کیش به انجام تفریح‌های مختلف آبی اختصاص داده‌اند. در این جزیره امکان انجام پاراسل، قایق‌سواری، غواصی و... وجود دارد که گردشگران یا بومیان منطقه می‌توانند آن‌ها را انجام دهند.

غواصی

به‌جرات می‌توان گفت کیش بهترین منطقه برای تجربه ورزش غواصی در ایران محسوب می‌شود. در این منطقه آموزشگاه‌ها و مراکز زیادی برای غواصی ساخته شده است. اگر مسافران قصد تجربه به غواصی را داشته ‌باشند، می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و با پوشیدن لباس‌های مخصوص به دل دریا بزنند. بخش‌هایی از دریا که عمق و شرایط مساعدی دارند، با آزمایش‌های مختلف مشخص شده‌اند و نزدیکی آن‌ها مراکز غواصی ساخته شده است. برخی از این مراکز لیسانس‌های بین‌المللی بوده و توسط بازرس‌ بررسی خواهد شد. آموزشگاه‌های غواصی نیز در این جزیره وجود دارد. افرادی که علاقه‌مند به یادگیری ورزش مذکور هستند می‌توانند به این مکان‌ها مراجعه کنند. در این آموزشگاه‌ها آموزش‌های لازم به شما داده خواهد شد. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مدرکی رسمی به شما اعطا می‌شود. بهترین منطقه جزیره که با مراجعه ‌به آن می‌توانید غواصی را تجربه کنید، ساحل مرجانی است. در این منطقه به‌دلیل وجود مرجان در دریا، آب بسیار شفاف بوده و می‌توانید دنیای زیرآب را به خوبی تماشا کنید.

شاید برایتان جالب باشد که کودکان هم می‌توانند در کیش غواصی را تجربه کنند. در این جزیره محل‌هایی برای غواصی کودکان تعبیه شده و با نظارت افراد دوره دیده این ورزش انجام می‌گیرد. برای خانم‌ها نیز مشکلی برای تجربه غواصی وجود ندارد. یکی از قوانین غواصی این است که نباید تا 12 ساعت بعداز اتمام گشت‌وگذار زیر آب سوار هواپیما شوید؛ زیرا این کار می‌تواند صدمات جدی به سینوس‌ها، پرده گوش و مویرگ‌های بدن بزند. توجه داشته باشید که به‌طورمثال اگر ساعت پنج عصر به غواصی رفتید، باید ساعت پنج صبح سوار هواپیما شوید.

غواصی شامل شاخه‌های مختلفی از قبیل امدادی، حرفه‌ای، ابتدایی، دایو مستر، اسنور کلینگ، غواصی در شب و... می‌شود. هنگامی‌ که به یکی از مراکز مخصوص این ورزش مراجعه می‌کنید، فرمی مربوط به اطلاعات شخصی و سلامت جسمی دراختیار شما قرار می‌گیرد. اگر مبتلا به یکی از بیماری‌های قید شده در فرم باشید، نمی‌توانید غواصی را تجربه کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام شرکت در تور کیش حتما به مراکز آموزش غواصی رفته و این ورزش مهیج را تجربه کنید.

قایق‌سواری

یکی‌دیگر از تفریحات پرطرفدار که می‌توانید در کیش انجام دهید، قایق‌سواری است. در این جزیره محدوده‌هایی به محل مخصوص قایق‌سواری اختصاص داده شده است و گردشگران می‌توانند با مراجعه به آن‌ها قایق‌سواری در دریا را تجربه کنند. در این محل‌ها تعداد زیادی قایق پارویی، پدالی یک یا چند نفره، قایق آکواریومی و... وجود دارد. برای قایق‌سواری در کیش مناطقی از دریا مشخص شده و تعدادی غریق‌نجات همیشه درحال گشت‌زنی هستند که مشکلی برای گردشگران به‌وجود نیاید. به‌طورحتم این ورزش یکی از بهترین سرگرمی‌ها برای هر شخص خواهد بود.

قایق‌های زیادی در این جزیره وجود دارد که گردشگران می‌توانند با استقاده از آن‌ها به دل دریا بزنند. قایق‌های تندرو نسبت به قایق‌هایی پارویی یا پدالی دارد؛ زیرا این نوع قایق‌ها به‌دلیل سرعت زیاد، باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شوند. با سوار شدن بر قایق‌های کف شیشه‌ای می‌توانید زیر دریا را مشاهده کنید. برای استفاده از قایق در جزیره کیش باید بین 10 تا 200 هزارتومان بپردازید. این هزینه نسبت به تعداد نفرات، نوع قایق و محل قایق سواری متغیر است.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

جزیره کیش در فاصله‌ کمی از خط استوا قرار گرفته است و به همین دلیل تابستان‌های این منطقه به شدت گرم است. تابش مستقیم نور خورشید به سطح دریا باعث می‌شود آب بخار شده و رطوبت هوا تا حد زیادی افزایش یابد. در برخی از روزهای تابستان رطوبت هوا به 70 درصد نیز خواهد رسید! اگر قصد رفتن به این جزیره را دارید، بهتر است زمستان یا پاییز را انتخاب کنید؛ زیرا در این بازه زمانی شرایط جوی کیش در مساعدترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. افراد زیادی در این فصل‌ها به کیش سفر می‌کنند و به همین دلیل هزینه‌های جاری در جزیره تا حد زیادی افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید سفری ارزان به کیش داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بهار و اوایل تابستان را انتخاب کنید. در این بازه زمانی از تعداد بازدیدکنندگان از این جزیره کاسته می‌شود و می‌توانید سفری ارزان را تجربه کنید. همچنین جشنواره‌های زیادی در تابستان برگزار می‌شود و ممکن است شامل تخفیف‌ها یا جایزه‌های این برنامه‌های مهیج شوید.

ما در این مطلب دو مورد از پرطرفدارترین تفریحات آبی جزیره کیش و بهترین زمان شرکت در تور کیش را به شما معرفی کردیم. اگر تجربه غواصی یا قایق‌سواری در کیش را داشتید، نظرات خود را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها