|

پاداش 156 هزار دلاری برای بچه دار شدن در چین!

یک استاد دانشگاه در چین پیشنهاد داده است تا مقام های دولتی برای تشویق خانواده ها برای صاحب فرزند شدن، یک میلیون یوان معادل 156 هزار دلار …

لینک کوتاه کپی شد

کاهش شدید رشد جمعیت چین مقام های این کشور را به فکر انداخته است تا راهکارهایی را برای مقابله با این چالش ارائه دهند.

به گزارش رویترز، یک استاد دانشگاه در چین پیشنهاد داده است تا مقام های دولتی برای تشویق خانواده ها برای صاحب فرزند شدن، یک میلیون یوان معادل 156 هزار دلار  به آنها پاداش بدهد.

بر اساس این گزارش مقام های پکن هشدار داده اند که کاهش رشد جمعیت یک تهدید بزرگ علیه چین طی سال های آینده به شمار می رود.

سرشماری جمعیت چین که سه شنبه منتشر شده است نشان می دهد جمعیت این کشور به 1410000000 نفر رسیده است که نشانگر رشد 5.38 درصدی جمعیت در ده سال گذشته است، یعنی به طور میانگین 0.53 درصد در سال.

این در حالی است که سرشماری 2010 میلادی نشان داده بود جمعیت چین به 1340000000 نفر رسیده است. رشد 5.38 درصدی پایین ترین رشد جمعیت چین از زمان اجرای سیاست تک فرزندی از اواخر دهه 1970 میلادی است. 

به نظر می رسد این آمارهای نگران کننده موجب تغییر راهبردها و برنامه های دولت چین برای تشویق زوج ها به فرزندآوری خواهد شد.

لیانگ جیانگ ژانگ، استاد دانشگاه پکینگ با ارائه پیشنهاد پاداش یک میلیون یوانی به خانواده های چینی گفت : این طرح 10 درصد تولید ناخالص ملی چین هزینه در بر خواهد داشت و باعث افزایش نرخ فرزندآوری از 1.3 حال حاضر به 2.1 خواهد شد.

وی افزود: این طرح معادل یک میلیون یوان برای هر کودک است و می تواند به صورت پول نقد، معافیت مالیاتی یا یارانه مسکن بین خانواده های مشمول این طرح توزیع شود.

به گفته وی مشوقهای فعلی تنها چند ده هزار یوان است و عملا باعث ترغیب مردم برای فرزند آوری نمی شود. این استاد دانشگاه معتقد است که هزینه فعلی با مشارکت آتی این کودکان در اقتصاد چین جبران خواهد شد.

اظهارات این استاد دانشگاه در رسانه های اجتماعی این کشور جنجالی شده و مخالفان و موافقان بسیاری پیدار کرده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها