|

عرف تشریح کرد:

اقدامات بهداشتی ستاد انتخابات کشور برای روز رای‌گیری

رئیس ستاد انتخابات کشور: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در روز ۲۸ خرداد در ۷۰ هزار شعبه اخذ رای، ۷۰ هزار کانون سلامتی داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایایوز به نقل از تسنیم جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در اتاق گفت‌وگوی «سیاست در ایران» در کلاب هاوس با تشریح اقدامات وزارت کشور در پنج روز اخیر گفت: از همه همکاران خودم که در این 5 الی 6 روز تحت فشار کاری سنگین بودند و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مزید بر علت بود، سپاسگزارم. همچنین از دوستان رسانه که پوشش خوبی دادند و همه کسانی که چه به تشخیص درست و چه نادرست خود را حائز شرایط می‌دانستند و ثبت‌نام کردند، تشکر می‌کنم. 

عرف درباره مقایسه ثبت‌نام از داوطلبین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دوره قبل و ماقبل آن خاطرنشان کرد: در دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری 1636 نفر ثبت‌نام کرده بودند این در حالی است که در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری 686 نفر آمده بودند که کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان به دلیل فضای عقلانیت ایجادشده است که کار طبق تأکیدات ماده 35 انتخابات ریاست جمهوری که مستند به اصل 115 قانون اساسی و مشخص کننده شرایط داوطلبین انتخابات است.

اقدامات پیش‌بینی شده برای رعایت پروتکل‌ها

وی افزود: از فردا (26 اردیبهشت) شورای نگهبان براساس چارچوب و مصوبات خود درباره احراز صلاحیت‌ها عمل خواهد کرد  ما هم همه مدارکی که در این ظرف پنج روز از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری جمع‌آوری کرده‌‌ایم را تقدیم شورای نگهبان خواهیم کرد و آنها شروع به بررسی مدارک و احراز صلاحیت افراد خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ما پروتکل روز اخذ رای را از حیث افزایش ساعت رای گیری، افزایش محل اخذ رای و تنظیم نرم افزار شعبه یاب برای معرفی خلوت ترین شعبه را در نظر گرفتیم. در  خود شعب نیز اقداماتی  اعم از ضدعفونی کردن،  استفاده از مواد بهداشتی و ماسک را دنبال می کنیم.  

عرف تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در روز 28 خرداد در  70 هزار شعبه اخذ رای، 70 هزار کانون سلامتی داشته باشیم و این برنامه را در ستاد دنبال می‌کنیم و وزارت بهداشت هم همکاری خوبی با ما داشته است و در همین راستا از  برخی ارگان‌ها همچون هلال‌احمر برای نظارت و ضدعفونی کمک می‌گیریم و در ثبت نام نیز منتها الیه کاری که می‌شد، انجام شده است و نشنیدم که کسی شکایتی از شرایط داشته باشد. بنابراین نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد تا  مرحله ثبت نام، روز تبلیغات، رای گیری‌ و شمارش آرا در یک فضای ایمن برگزار شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها