|

علت درگذشت اکبر ترکان چه بود؟ + بیوگرافی

اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور و سیاستمدار ایرانی در بامداد ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از دنیا رفت. فرزند وی خبر درگذشت اقای ترکان را منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از ایمنا اکبر ترکان، مشاور سابق رئیس جمهور و سیاستمدار ایرانی در سن ۶۹ سالگی درگذشت وی از اعضای مؤسس حزب اعتدال و توسعه است. دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو هیئت مؤسس دانشگاه شمال آمل و عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی است. اکبر ترکان در بامداد ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از دنیا رفت.

سوابق اجرایی اکبر ترکان

مشاور عالی پیشین حسن روحانی، دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو هیئت مؤسس دانشگاه شمال آمل و عضو شورای اقتصاد و سرمای‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بود. وی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح در دولت اول اکبر هاشمی رفسنجانی و وزیر راه و ترابری در دولت دوم وی بود.

فعالیت‌های سیاسی اکبر ترکان

اکبر ترکان از ۱ تیر ۱۳۶۰ تا ۴ مرداد ۱۳۶۱ استاندار ایلام و از ۱۵ تیر ۱۳۶۲ تا ۱۴ بهمن ۱۳۶۳ استاندار هرمزگان بود. ترکان تنها فرد غیرنظامی است که در جمهوری اسلامی ایران به مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید.

وی در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۱۳۷۶ از نامزدی علی‌اکبر ناطق نوری حمایت کرد و در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد به مدت ۴ سال معاونت وزارت نفت را بر عهده داشت که سرانجام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ از کار برکنار شد. وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ به عنوان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی حسن روحانی شروع به فعالیت کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهور مدتی پس از تحلیف، طی حکمی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سرپرست موقت سازمان فضایی ایران، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، معاونت امور بین‌الملل ریاست جمهوری و دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد. همچنین در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، حسن روحانی طی حکمی اکبر ترکان را به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب کرد.

حواشی اکبر ترکان

پیشتر اکبر ترکان در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های داخلی، از سیاست‌های دولت روحانی انتقاد کرده و گفته بود که بانک مرکزی مقصر نابسامانی ارزی و ارزان نگه‌داشتن ارز ممکن نیست. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی انتقاد کرده بود.

928350_674

علت فوت اکبر ترکان

اکبر ترکان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلاء به بیماری دیابت در گذشت. فرزند وی در صفحه اینستاگرام خود خبر درگذشت اقای ترکان را منتشر کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها