|

علت درگذشت اکبر ترکان چیست+بیوگرافی

اکبر ترکان از نزدیک‌ترین مشاوران حسن روحانی در دولت نخست او و دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از سلام نو، دقایقی پیش، اکبر ترکان از اعضای  مؤسس حزب اعتدال و توسعه و دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در دولت تدبیر و امید در اثر بیماری دیابت در گذشت.

وی در زاده سال ۱۳۳۱ است و سال ۱۳۴۹ از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شده است.

ترکان از ۱ تیر ۱۳۶۰ تا ۴ مرداد ۱۳۶۱ استاندار ایلام و از ۱۵ تیر ۱۳۶۲ تا ۱۴ بهمن ۱۳۶۳ استاندار هرمزگان بوده‌است.

اکبر ترکان تنها فرد غیرنظامی است که در جمهوری اسلامی ایران به مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسیده‌است.

وی در انتخابات ریاست جمهوری دوم خرداد ۱۳۷۶ از نامزدی علی‌اکبر ناطق نوری حمایت کرد. اکبر ترکان در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد بمدت ۴ سال معاونت وزارت نفت را بر عهده داشت که سرانجام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ از کار برکنار شد.

او در انتخابات ۱۳۸۸ در ستاد میرحسین موسوی فعال بوده و به او رأی داد.همچنین، وی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ به عنوان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتی حسن روحانی شروع به فعالیت کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چندی پس از تحلیف طی حکمی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، سرپرست موقت سازمان فضایی ایران، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، معاونت امور بین‌الملل ریاست جمهوری و دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب کرد. همچنین در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، حسن روحانی طی حکمی اکبر ترکان را به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب کرد.

ترکانی بعدها در گفتگو با تسنیم از سیاست‌های دولت روحانی انتقاد کرد و گفت که بانک مرکزی مقصر نابسامانی ارزی است و ارزان نگه‌داشتن ارز ممکن نیست. وی همچنین از برنامه بانک مرکزی برای جمع‌آوری نقدینگی انتقاد کرد.س

سمت‌هایاجرایی اکبر ترکان:

استاندار ایلام

استاندار هرمزگان

معاونت صنایع بنیاد جانبازان

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی در کابینه اکبرهاشمی رفسنجانی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان گسترش صنایع ایران

معاون برنامه ریزی وزارت نفت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها