|

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت هم‌اکنون در محدوده قابل قبول است اما کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم…

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز به نقل از ایسنا، ‌ ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو ناپایدار و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز عدم وزش باد مؤثر شرایط مناسب را برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد کرد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» احتمال افزایش غلظت این آلاینده در برخی مناطق و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. با حاکمیت جو نسبتا آرام تا اواخر وقت و در ساعات اوج ترافیک شامگاهی افزایش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا (۲۷ اردیبهشت ماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی طی روز و وزش باد مؤثر تاحدودی شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۲۷ اردیبهشت ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۶۲ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۶ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها