|

حقوق کدام بازنشستگان تامین اجتماعی 2.5 برابر شده؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت طی ۱۴ ماه گذشته حقوق همه بازنشستگان ۲.۵ برابر رشد پیدا کرده است

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی سالاری در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: سال گذشته این سازمان فقط بابت حقوق بازنشسته‌ها ماهی ۶۶ هزار میلیارد ریال پرداخت می کرد که امروز و در فروردین‌ماه این مبلغ به ۱۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان این که تامین اجتماعی باید خدمات روان تر و گسترده تری را در دستور کار خود قرار دهد، پیشنهادهایی برای تقویت صندوق‌های سرمایه گذاری ارائه نمود و خاطرنشان کرد: با توجه به نقاط قوت قانون برنامه ششم توسعه و پویایی آن؛ امیدواریم بتوانیم در جهت پیاده سازی برنامه ششم توسعه با خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری حرکت نماییم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزایش سقف پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی را بخشی از فعالیت‌های رفاه بخش این سازمان توصیف نمود و اذعان داشت: نسخه نویسی الکترونیک از دیگر اقدام‌های جدید تامین اجتماعی است که نتایج فراوانی را به‌دنبال داشته است.

سالاری با تاکید بر اهمیت توجه به نظام متمرکز فراگیر تامین اجتماعی گفت: نیاز است تا با ساز و کار تامین اجتماعی بتوان رویه ای را ترسیم نمود، تا هر فرد ایرانی بعد از ۶۰ سالگی بتواند از مزایای بازنشستگی بهره مند شود.

وی موضوع جمعیت و خانواده را نیز مورد توجه قرار داد و یادآور شد: تامین اجتماعی در موضوع جمعیت به غیر از مباحث نازایی، مرخصی زایمان را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش داده است، برا اساس تفاهمی که با دولت صورت گرفته، مقرر شد تا این تعهد دولت را، تامین اجتماعی بر عهده بگیرد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها