|

همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی می‌شود؟

با دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر شریف پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

به گزارش شایانیوز به نقل از مهر علی اصغر بیات اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت رئیسه کانون عالی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رؤسا و نمایندگان دستگاه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سازمان برنامه و بودجه برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

وی گفت: بر اساس صورت جلسه تنظیمی دولت مکلف است حداکثر ظرف ۵ سال ضمن تادیه کامل بدهی‌های خود به سازمان تأمین اجتماعی تعهدات جاری خود را در قبال بیمه شدگان شاغل این سازمان در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید. بیات ادامه داد: همچنین سازمان تأمین اجتماعی مکلف است بر اساس مصوبات هیأت امنا از محل منابع خود از جمله موارد مندرج در بند قبلی نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اقدام نماید.

وی افزود: بر این اساس مستمری حداقل بگیران تأمین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی نباید از حقوق حداقل بگیران بازنشستگان کشوری که ۳۰ سال سابقه دارند، کمتر باشد و حقوق مستمری بگیران سایر سطوح نیز به صد در صد نسبت مستمری زمان برقراری به حداقل دستمزد زمان برقراری مصوب شورای عالی کار خواهد رسید.

بیات در پایان خاطرنشان کرد: با دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی که در قالب طرح دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این قشر شریف پس از سال‌ها برطرف می‌شود.

239409_237

239410_974

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها