|

سایه چشم چیست؟ چگونه سایه چشم بزنیم؟

سایه چشم بخشی از میکاپ است که می‌تواند به چشم‌ها عمق و ابعاد متنوع ببخشد، با رنگ چشم فرد هماهنگی ایجاد کرده و آن را تکمیل کند.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه آرایش کردن به مسئله‌ای تقریباً عمومی تبدیل شده است. اگر اینستاگرام خود را باز کنید می‌بینید که بلاگرهای زیادی در آن مشغول آموزش آرایش هستند و افراد از آموزش آن درآمدزایی می‌کنند! وقتی پای آرایش وسط است تمامی جزئیات از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. یک اشتباه کوچک می‌تواند ناهماهنگی ایجاد کرده و کل قضیه را خراب کند. پس دانستن تک به تک جزئیات در اجرای یک آرایش تمیز و جذاب اهمیت دارد. سایه چشم به عنوان بخشی بسیار مهم از فرآیند آرایش دارای جزئیاتی‌ست که هنگام استفاده حتماً باید در نظر گرفته شود. در این مطلب ابتدا در می‌یابیم که سایه چشم چیست، رنگ آن چگونه باید انتخاب شود و در آخر، خواهیم دانست که چگونه سایه چشم بزنیم. با ما همراه باشید.

سایه چشم چیست؟

سایه چشم بخشی از میکاپ است که می‌تواند به چشم‌ها عمق و ابعاد متنوع ببخشد، با رنگ چشم فرد هماهنگی ایجاد کرده و آن را تکمیل کند، چشم‌ها را بزرگتر نشان دهد یا به سادگی توجه را به سمت چشم جلب کند. سایه چشم در رنگ‌ها و شکل‌های مختلفی یافت می‌شود؛ معمولا به شکل پودر است اما به صورت مایع، مدادی، خامه‌ای (کرمی) و ... نیز موجود است.

رنگ سایه چشم باید با توجه به چه المنت‌هایی انتخاب شود؟

ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مرحله قبل از رسیدن به جواب سوال چگونه سایه چشم بزنیم، دانستن چگونگی انتخاب رنگ آن است. در ادامه مواردی که باید در مورد انتخاب رنگ و خرید سایه چشم در نظر گرفته شود آورده شده است.

  1. رنگ پوست

انتخاب رنگ سایه باید متناسب با ته رنگ پوست شما صورت بگیرد. ته رنگ مقوله‌ای کاملاً جدا از رنگ پوست است؛ فرقی نمی‌کند پوست شما سفید، سبزه یا تیره باشد در هر صورت یکی از سه دسته سرد، گرم و خنثی قرار می‌گیرد.

افراد دارای ته رنگ گرم می‌توانند رنگ‌های گرم مانند طلایی، نارنجی و قرمز را انتخاب کنند تا گرمای پوست آنها نمود بهتری پیدا کند. ته رنگ خنک پوست می‌تواند با رنگ‌های آبی، سبز و بنفش همخوانی داشته باشد. افراد دارای ته رنگ خنثی این امتیاز منحصر به فرد را دارند که جفت سایه‌های گرم و همچنین سرد را استفاده کنند.

  1. رنگ رژلب

در اینجا برخی از ترکیب‌های رژلب و سایه چشم مناسب و تست شده آورده شده است.

  • رژلب قرمز با سایه چشم طلایی
  • رژلب مرجانی با سایه چشم شامپاینی یا آبی
  • رژلب نود با سایه چشم زمردی
  • رژلب بنفش با سایه چشم خاکستری مایل به قهوه ای

ولی در آخر، همه چیز به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد.

  1. رنگ لباس

کل رنگ میکاپ شما باید با نوع و رنگ لباستان هم‌خوانی داشته باشد. بدین معنی که اگر می‌خواهید میکاپتان را شروع کنید ابتدا به رنگ لباستان فکر کنید؛ نه تنها سایه، بلکه باید دیگر اجزای آرایش شما با کل استایل شما هماهنگی ایجاد کند. به عنوان مثال لباس مشکی با رژلب قرمز و سایه چشم تیره ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند. حال که می‌دانید چگونه رنگ سایه را انتخاب کنید، نوبت آن است به سوال چگونه سایه چشم بزنیم پاسخ دهیم.

چگونه سایه چشم بزنیم؟

آرایش چشم شما این قدرت را دارد که کیفیت آرایش را چند درجه بالاتر ببرد، بدون شک! با این حال دانستن این که چگونه سایه چشم بزنیم که نتیجه آن، بی‌عیب و نقص در بیاید سوالی است که پاسخی چند جانبه دارد، به خصوص اگر مبتدی باشید.

image_de9ac72d2539db5d4caef233512688f83e3a5ccc

در ادامه ما راهنمایی گام به گام برای پاسخ به شما تهیه کرده‌ایم.

  • پلک‌هایتان را آماده کنید؛ پلک‌های چرب به خصوص در مورد آرایش چشم امری بسیار نگران کننده هستند. آنها می‌توانند آرایش چشم و در نتیجه کل ظاهر شما را را سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید خراب کنند. بنابراین اولین گام استفاده از یک پرایمر ضد آب بر روی پلک‌ها است.
  • از یک رنگ طبیعی استفاده کنید؛ پس از استفاده از پرایمر، دیگر لازم نیست نگران آب شدن و بهم ریختن آرایش باشید. با این حال، برای به حداکثر رساندن ماندگاری و حفظ  شدت رنگ سایه چشم خود، بهتر است ابتدا به دنبال یک سایه پایه نود باشید. برای استفاده از سایه چشم نود، یک براش بلدینگ و نرم بردارید. رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست شما باشد.
  • روی پشت پلک کار کنید؛ اکنون زمان افزایش کشیدگی چشم است. یکبار دیگر، به سراغ براش سایه چشم بلندینگ و لطیف خود بروید و به وسیله آن سایه‌ای قهو‌ه‌ای رنگ را در قسمت پشت پلک خود تا کناره‌های آن به سمت بالا بکشید. همچنین می‌توانید مقدار کمی رنگ به زیر مژه پایینی خود اضافه کنید و برای جلوه بیشتر به خوبی پخش کنید تا محو شود.
  • ناحیه پشت پلک را هایلایت کنید؛ اگر فکر می‌کنید چشمان شما به رنگ بیشتری نیاز دارد، رنگ قهوه‌ای روشن‌تری از پالت خود بردارید و آن را دقیقاً بالای چین پشت پلک و درست زیر استخوان ابرو خود اعمال کنید. اگر هر دو پلک شما مطابقت ندارند، هر دو طرف را با براش بیشتر پخش کنید تا محو، عالی و هماهنگ به نظر برسند. همیشه به یاد داشته باشید که اولین قانون کامل کردن پایه شما این است که به پخش کردن و ترکیب  و محو کردن رنگ‌ها ادامه دهید تا آرایش پایه خود را به نحو احسن پایان دهید.
  • به پلک‌های خود رنگ اضافه کنید؛ سرانجام وقت آن است که یک رنگ انتخاب کنید تا عنصر تعیین کننده آرایش چشم شما باشد. رنگ ایده آل برای استفاده روزانه سایه‌ای ملایم و پاستلی است. از یک براش نرم و متمرکزتر استفاده کنید و برای اعمال رنگ، تمرکز خود فقط روی گوشه‌های کاری و مرزی قرار دهید. برای جلوه‌ای دودی، به آرامی سایه را از روی چین پشت پلک خود گسترش دهید. برای جلوه بیشتر از همان رنگ در خطِ مژه پایین خود نیز استفاده کنید.
  • سایه خود را کشیده و شیب دار کنید؛ سایه چشم خود را از پشت پلک به سمت (بالا) نوک ابرو بکشید. اگر فکر می‌کنید سایه‌ای که کشیده‌اید خیلی بلند به نظر می‌رسد، در اینجا یک ترفند برای کاهش آن است. سایه چشم نود خود را بگیرید و لبه‌های سایه چشم خود را به وسیله آن محو کنید. با انجام این کار بلافاصله آرایش چشم شما طبیعی‌تر به نظر می‌رسد؛ همچنین استفاده از سایه نود بر روی یک سایه تیره‌تر باعث می‌شود سایه چشم شما تمیز و مات به نظر برسد.
  • برای گوشه داخلی چشم از هایلایتر استفاده کنید؛ می‌خواهید چشمان شما درشت‌تر به نظر برسند؟ هایلایت کردن گوشه داخلی چشم پاسخ شماست! تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سر انگشت خود یا یک براش کوچک هلالی شکل را به کم رنگ‌ترین رنگ پالت سایه چشم خود یا هایلایتری که دارید آغشته کنید و به پشت چشمتان بمالید. به یاد داشته باشید که نباید بیش از حد از هایلایتر استفاده کنید.

image_b6fc661ef2303f94dd6967a7f6747abb2f889fab

در آخر این نکته را فراموش نکنید که کیفیت پالت سایه و هایلایتری که استفاده می‌کنید نقشی کلیدی در میکاپ شما دارد.

شما می‌توانید سایه چشم، اکسسوری‌های زیبا، دیگر لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی و مراقبت از پوست، همچنین لباس‌های شیک مردانه و زنانه را با بهترین کیفیت و خدمات را از الانزا به نشانی https://elanza.com/ تهیه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها