|

نامه اعتراض حوزه علمیه به رسانه ملی

شورای هماهنگی حوزه ی علمیه قم گفت: مناظره‌ها در آینده به‌گونه‌ای طراحی و اجرایی گردد که فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر آن حاکم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

در پی بروز بداخلاقی برخی از نامزدهای انتخاباتی در مناظره اول کاندیداهای ریاست جمهوری، شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم نامع انتقادآمیزی خطاب به رئیس رسانه ملی نوشت. متن این نامه اعتراضی بدین قرار است:

بسمه تعالی

هر وقتی نامزدها در مناظرات تلویزیونی روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند کشور به نحوی ضرر کرد. مقام معظم رهبری 1400/3/6

برادر ارجمند جناب آقای دکتر عسگری ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم

با سپاس و امتنان از تلاش و کوشش جنابعالی و مدیران گرامی سازمان صداوسیما در انجام مسئولیت سنگین تبیین و روشنگری اجتماعی، به‌ویژه طراحی و برگزاری مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، برای مساعدت به تشخیص و انتخاب مردم عزیزمان، در اولین برنامه مناظره، مردم شاهد و ناظر مواضع و رفتارهایی بودند که بعضاً موجب سؤال و انتقاد شده است. چرا که آئین‌نامه رعایت اخلاق اسلامی، رعایت ضوابط مناظره و عدم خروج از موضوع برنامه، توسط مجری محترم قرائت شد اما متأسفانه برخی از نامزدها به‌جای پاسخ به پرسش‌ها و ارائه دیدگاه و مواضع خود برای کمک به تشخیص مردم در انتخاب اصلح، بعضاً دچار دروغ‌پردازی و تهمت و تخریب شدند که ضروری بود توسط مجری محترم هدایت و اعمال مدیریت می‌شد اما متأسفانه اقدامی صورت نگرفت که این امر علاوه بر اینکه خلاف آئین‌نامه تنظیمی مسئولین برگزاری مناظره بود آثار و نتایج سوء و منفی بر روحیه و اذهان مخاطبان داشته است.

نامه اعتراض شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه به رسانه ملی

ازاین‌رو به جد، خواستاریم علاوه بر اجرای کامل ضوابط مناظره‌های انتخاباتی در دو برنامه دیگر، مناظره‌ها در آینده به‌گونه‌ای طراحی و اجرایی گردد که فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر آن حاکم باشد. تا هم شاهد بداخلاقی‌ها و تخریب‌ها و تهمت‌‌‌ها نباشیم و هم زیبایی‌های بحث و تضارب آراء و مناظره‌ها تحت لوای ارزش‌ها و اخلاق و فرهنگ اسلامی را دریابیم.

امید است که مردم بصیر ایران اسلامی با لبیک‌گویی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تواصی به‌حق و انتخاب شایسته از طریق توجه به کارنامه‌ها و برنامه‌های کاندیداها، نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌های موجود را جبران نمایند.

محمود مقدمی           

شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم

1400/3/17

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها