|

لایحه رتبه بندی معلمان یک گام تا نهایی شدن

لایحه رتبه‌بندی معلمان در اولویت دستور کار جلسات علنی هفته جاری قوه مقننه قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: افزایش حقوق معلمان و ارتقاء کیفیت آموزشی دو محور اصلی لایحه رتبه‌بندی معلمان است.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: موضوع لایحه رتبه‌بندی معلمان شامل دو مقوله تامین منابع مالی و تصویب و نهایی شدن لایحه است.

وی گفت: مجلس شورای اسلامی قریب به ۱۰ سال منتظر ارائه لایحه رتبه‌بندی از سوی دولت بود، تا آنکه پس از کش و قوس‌های فراوان در اسفند ماه ۹۹ اعلام وصول شده و با تصویب کلیات آن در کمیسیون آموزش در دستور کار قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با توجه به این‌که به‌دنبال تغییر دولت‌ها لوایح به مجلس بازگردانده می‌شوند، به‌منظور جلوگیری از وقفه دوباره در اجرای این لایحه کلیات آن به تصویب رسیده و در روزهای اخیر نمایندگان در صحن آن را تثبیت کردند.

وی با اشاره به اجماع نظر وکلای مردم در خانه ملت درباره تصویب و اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، بیان داشت: با تثبیت لایحه در صحن، بار دیگر کلیات آن در کمیسیون آموزش چکش‌کاری شده و سپس برای تصویب نهایی مجدداً به صحن بازگردانده می‌شود، تا از طولانی شدن و ایجاد دوباره وقفه در اجرای آن جلوگیری شود.

فلاحی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای تامین منابع مالی لایحه رتبه‌بندی در بودجه ۱۴۰۰، تاکید کرد: در حالی دولت در لایحه امسال اعتبار ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را برای آن در نظر گرفته بود که با تلاش مجلسی‌ها به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در خصوص محتوا و ماهیت لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: لایحه شامل دو موضوع منابع مالی و افزایش حقوق فرهنگیان و ارتقاء کیفیت آموزشی در نظام آموزش و پرورش کشور است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حقیقت این لایحه کوشیده با الهام گرفتن از محتوای آموزشی در آموزش عالی کشور و البته رفع برخی نواقص و ایرادات آن، بستری را مهیا کند که با روزآمدی و ارتقاء سطح آموزش آن‌ها، در نهایت کیفیت آموزشی بالا برود.

فلاحی تصریح کرد: از سویی با توجه به برخی مشکلات مالی جامعه فرهنگیان کشور، در این لایحه منابع مالی برای افزایش حقوق این قشر دیده شده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها