|

گاز رسانی روستاها ۲.۵ برابر شد

وزیر نفت گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم روستا‌هایی که گازرسانی شدند ، ۲.۵ برابر شد و از ۱۴ هزار روستا به بیش از ۳۵ هزار روستا رسیده ایم.

لینک کوتاه کپی شد
زنگنه در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جلال محمودزاده نماینده مهاباد افزود: بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند البته استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان از متوسط کشوری عقب مانده اند، اما استان کرمان، فارس و خراسان بالای ۹۰ درصد روستاهایشان گازرسانی شده است.

وی اضافه کرد: برای توزیع گازرسانی ۴۳ هزار میلیارد تومان هزینه و ۴۰ هزار میلیارد تومان برای خطوط انتقال گاز خرج شده است. در استان آذربایجان غربی از ۷۸ درصد روستا‌ها در سال ۹۲ به ۹۲ درصد روستا‌ها در زمینه گازرسانی رسیده ایم. در منطقه سردشت به ۳۴ درصد گازرسانی روستا‌ها دست پیدا کرده ایم که در این زمینه عقب مانده‌ترین است. در پیرانشهر نیز ۷۴ درصد روستا‌ها گازرسانی شده است.
 
این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه ۴.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت شبکه گازرسانی نیستند، گفت: پالایشگاه‌های نفتی کشور ۷ هزار تن گازتولید می‌کنند که ۵ هزار تن آن در کشور توزیع می‌شود. مردم و خانوار بیش ازمصرف متوسط از گاز استفاده می‌کنند در واقع باید گفت در این مسیر قاچاق گاز صورت نمی‌گیرد بلکه از گاز مایع برای سوخت اتومبیل‌های فرسوده به روشی غیر استاندارد استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: ما علاقه‌ای به صادرات گاز نداریم، ولی حتی اگر صادراتی صورت گیرد درآمد آن به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌رسد نه وزارت نفت، از سوی دیگر مخالف توزیع گاز در داخل نیستیم، اما ترجیح ما این است که اولویت با CNG باشد و گاز مایع به دلیل درآمد ارزی بیشتر صادر شود.

وزیر نفت با بیان اینکه روند گازرسانی کند نیست و ۹۵ درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه گازرسانی قرارگرفته اند، گفت: البته برخی مناطق آذربایجان غربی عقب ماندگی دارند که باید در این مسیر اقداماتی صورت گیرد.

منبع: شبکه خبر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها