|

تعمیر پکیج و راهکارهایی برای بالا بردن عمر پکیج

مهمترین دلیل خاموش شدن پکیج دیواری کم شدن فشار بار آن است جهت رفع این مشکل باید شیر پرکن را باز کنید تا عقربه فشار روی 1/5 بار برسد.

لینک کوتاه کپی شد

اصلی ترین دلیل خاموش شدن پکیج چیست؟

مهمترین دلیل خاموش شدن در انواع پکیج دیواری که در هنگام تعمیر پکیج در عظیمیه باهاش برخورد میکنیم معمولا کم شدن فشار بار پکیج میباشد که توسط پرشر سوئیچ آب شناسایی شده و اقدام به قطع کامل عملکرد پکیج خواهد شد. جهت رفع این مشکل باید شیر پرکن که در زیر پکیج قرار گرفته را باز کنید تا عقربه فشار روی 1/5 بار برسه و سپس ببندید.

باید این نکته را خدمت شما عرض کنم که در صورت خرابی پکیج قبلا از هر اقدامی فشار بار پکیج را چک کنید که عقربه آن زیر عدد ۱ نباشه. یکی از دلایل اصلی از کار افتادن پکیج پایین بودن فشار بار پکیج میباشد.

برای بالا بردن فشار بار پکیج اگر اولین بار است که قصد انجام این کارو دارید به روش زیر عمل کنید:

قبل از هر اقدامی میبایست قطعه ای به نام شیر پرکن را در پکیج پیدا کنید. این قطعه در زیر پکیج قرار گرفته است و برای مشاهده آن حتما میبایست خم شوید و زیر پکیج را مشاهده کنید . شیر پرکن دارای ولوم پلاستیکی به رنگ مشکی و یا آبی میباشد . شما باید ولوم شیر پرکن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که عقربه فشار پکیج روی 1/5 بار برسد و سپس آن را محکم ببندید.

نکته: حتما قبل از ترک محل از بسته بودن کامل شیر پرکن اطمینان حاصل یابید.

اگر فشار آب سرد ساختمان کم باشد باید در ساعات پایانی شب این کار را انجام دهید.

اگر فشار پکیج بیشتر از 2 بار رفت از یکی از رادیاتورها کمی آب تخلیه کنید تا فشار نرمال شود.

image_5c033cfd63e7b16a99017a7e06f035676c198d2c

دقت کنید دو شاخه برق وصل باشد.

اگر پکیج هیچ عکس العملی نداشت و هیچ چراغی روشن نبود ممکنه دو شاخه برق قطع باشد.

شیر ورودی گاز اصلی باز باشد.

دقت کنید شیر ورودی گاز اصلی و همچنین کلیه شیر های زیر پکیج در وضعیت وصل قرار گرفته باشند. همونطور که میدانید دسته شیر باید در امتداد شیر باشد که نشانه باز بودن شیر است و نه عمود بر آن

دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش باز شود.

در صورتی که پکیج مرتب خاموش و روشن میشود ممکن است اکسیژن کافی جهت انجام صحیح عمل احتراق وجود نداشته باشد به همین منظور دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را با یک پیچ گوشتی چهار سو باز کرده و کنار بگذارید.

راهکارهایی برای بالا بردن عمر پکیج دیواری

برای بالا بردن عمر پکیج باید به چند نکته دقت کنید:

نصب فیلتر پلی فسفات و رسوب زدای مغناطیسی و یا فیلتر پلی مگنت که تلفیقی از هر دو میباشد.

استفاده از پکیج دیواری فقط زمانی که قصد مصرف طولانی مدت از آبگرم را داری و زمان هایی که نیاز مصرف کمی آبگرم دارید مثل شستن دست از آب سرد استفاده کنید.

دمای آب گرم و رادیاتورها را هیچ وقت در بالاترین حد نگذارید و اگر بتونید این عادت را داشته باشید که همیشه دما را کمتر از 60. درجه قرار بدید به طرز چشمگیری باعث بالا بردن عمر پکیج خواهید شد . زیرا آب در دمای بالاتر از 60 درجه رسوبات خود را آزاد میکند.

نصب صافی برنجی برگشت و همچنین محافظ برق الزامی میباشد.

شستشوی مدار شوفاژ و همچنین تزریق محلول پروتکتور به داخل مدار سیستم در ابتدای شروع به کار پکیج و یا نهایتا بعد از مدتی از استفاده پکیج امریست ضروری جهت جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج و رادیاتورها که

نمایندگی بوتان در عظیمیه نصب سختی گیر را برای پکیج شوفاژ دیواری الزامی نموده است.

image_84f7dafdb882d9fdd5ed2121cecbe501f2a460cd

آموزش هواگیری پکیج 

آموزش هواگیری پکیج معمولا اولین موضوعی است که مصرف کنندگان پکیج دیواری باید به خوبی یاد بگیرند زیرا اولین و مهمترین دلیل از کار افتادن انواع پکیج دیواری کم شدن فشار بار پکیج میباشد. پس با این تفسیر بعد از این که متوجه از کار افتادن پکیج شدید و قبل از اینکه به دنبال تعمیرکار پکیج باشید اولین مسئله ای که باید از اون اطمینان پیدا کنید تنظیم بودن فشار بار پکیج است.

به طور کلی قطعات پکیج دیواری جهت کارکرد صحیح به آب نیاز دارند این آب با آبگرم مصرفی تفاوت دارد . در حقیقت آب مدار شوفاژ ها همان آبی هست که مدنظر ماست و البته در فصل تابستان نیز وجود این آب در مدار سیستم جهت کارکرد صحیح قطعات پکیج امریست حیاتی. پس تا اینجای کار به اهمیت دارا بودن آب در سیستم پی بردید. شرکت های تولید کننده پکیج برای اینکه مصرف کنندگان از مقدار آب سیستم با خبر شوند گیجی را روی پکیج قرار داده اند و یا در برخی مدلهای دیجیتال روی مانیتور پکیج اعدادی را مشخص کرده اند که مصرف کننده از مقدار آب سیستم باخبر باشد. زمانی که مقداری از آب سیستم به دلیل تبخیر و یا … کمتر از حد استاندارد شود برای اینکه به قطعات پکیج آسیب نرسد قطعه ای به نام پرشر سوئیچ آب عملکرد کل سیستم را مختل میکند تا زمانی که فشار بار پکیج و یا آب مدار سیستم توسط مصرف کننده تنظیم شود و به حد استاندارد برسد.

image_179be4753d3a37ee79d811a6fd7b5fe87e559487

عییب یابی پکیج دیواری

عیب یابی پکیج دیواری اولین مرحله آموزش پکیج میباشد. به طور کلی ما در سیستم شوفاژ دیواری دو نوع عیب داریم:

۱- اول معایبی که توسط برد الکترونیک شناسایی شده و بوسیله کد خطا به شما اعلام میشود. البته این کد خطا در پکیج آنالوگ با چشمک زدن یک یا چند چراغ مشخص می‌شود و در پکیج های دیجیتال این کد خطا روی مانیتور ظاهر میشود.

جهت تعمیر و عیب یابی اینگونه معایب قبل از هر چیزی میبایست به صفحه کدهای خطای انواع شوفاژ دیواری که در منو سایت نیز وجود دارد مراجعه کرده و از طریق کدهای خطای اعلام شده در این صفحه و تشریح عیب یابی که مشاهده میکنید اقدام به برطرف نمودن عیب بوجود آمده نمایید .

۲- عیب یابی ایراداتی که هیچ گونه خطایی اعلام نمیکنه ولی عملکرد پکیج را مختل میکند . در ادامه با ارائه چند مثال برخی از این عیوب را که عملکرد پکیج را مختل میکنند ولی برد الکترونیک توانایی شناسایی آنها را ندارد را با هم بررسی میکنیم.

رادیاتورها گرمای مناسبی ندارند:

قبل از هر اقدامی نسبت به هواگیری رادیاتورها و تنظیم فشار بار پکیج اطمینان حاصل کنید.

گرم نشدن رادیاتورها با وجود روشن بودن شعله 

مشکل

بسته بودن مسیر رفت و برگشت رادیاتورها

وجود هوا در درون سیستم

عدم گردش پمپ

فشار بار دستگاه کم است

شیلنگ های رفت و برگشت برعکس بسته شده است

راه حل

باز کردن والو رفت و برگشت رادیاتورها

هواگیری کلیه رادیاتورها

بررسی پمپ و پروانه آن

بالا بردن فشار بار از طریق شیر پرکن

جابجا کردن شیلنگ های زیر پکیج

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج

مشکلات اصلی رادیاتور شوفاژ میتونه سرد بودن رادیاتور بعد از هواگیری باشه و یا گرم نشدن رادیاتور پکیج و همچنین هوا گرفتن رادیاتورها و یا سرد بودن قسمت پایین رادیاتور و یا اینکه رادیاتورها گرمای مطلوبی ندارند. درصورت بروز اینگونه مشکلات می توانید با نمایندگی ایران رادیاتور در عظیمیه  جهت رفع مشکل کمک بگرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها