|

طرح رتبه بندی شامل کدام گروه از معلمان می شود؟

لایه رتبه بندی معلمان سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: در جلسه با وزیر آموزش و پرورش موضوع نظام رتبه بندی معلمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که نظام رتبه بندی ویژه معلمان است و باید از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملا مجزا مطرح و به صورت یک نظام مورد تاکید قرار گیرد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اشاره بر این که این نظام همسان آنچه در دانشگاهها اجرا می شود، مورد تاکید قرار گیرد، افزود: مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استاد یار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق و مزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود‌.

اجی بابایی مهندسی نیروی انسانی را مهم ترین رکن نظام رتبه بندی برشمرد و گفت: مبنای اجرای نظام رتبه بندی، طرح مصوب سال ۱۳۹۲ وزارت آموزش وپرورش خواهد بود. وی تاکید کرد: دولت مکلف است، آیین نامه اجرایی نظام رتبه بندی را تدوین نماید و در کوتاهترین فاصله زمانی اجرایی نماید.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نظام رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین اولویت های مجلس است، که موضوع ارتقای شان و جایگاه معلمان را به صورت ویژه در اسناد فرادستی از جمله، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، نقشه مهندسی علمی کشور، سند تحول بنیادین ، برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته است، اجرایی می کند.

طرح رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان هم می شود؟

اوایل خرداد محسن حاجی میرزایی وزیر اموزش و پروش آب پاکی را روی دست فرهنگیان بازنشسته ریخت و گفت: رتبه بندی معلمان مربوط به معلمان شاغل است و افزایش حقوق بازنشستگان در همسان سازی حقوق مورد توجه قرار می گیرد. از ان زمان تا به امروز صحبت جدیدی درباره رتبه بندی معلمان بازنشسته منتشر نشده است.

افرادی که  تا اول مهر سال ۹۸ بازنشسته شدند، مشمول رتبه‌بندی معلمان نشدند و حالا یکی از سوالات اصلی آنها این است چرا گروهی از معلمانی که احکام بازنشستگی آنها تا اول مهر ۹۸ صادر شده است به ویژه آنهایی که در روز اول مهر۹۸ بازنشسته شدند باید از رتبه‌بندی معلمان حذف شوند. مصوبه دولت برای رتبه‌بندی از اول مهر ۹۸ است، در این روز کارمندان یا شاغل هستند یا بازنشسته، تمام افرادی که شاغل بودند مشمول رتبه‌بندی شده‌اند و گروهی از افراد نیز اول مهر ۹۸ بازنشسته شدند و حکم بازنشستگی آنها از آن روز صادر شده است که مشمول رتبه‌بندی نشدند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها