|

وعده‌های اقتصادی جلیلی

سعید جلیلی هم وعده میلیونی داد

جلیلی: می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل ایجاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سعید جلیلی در گفتگو با بخش خبری 20: 30 در شبکه دو سیما، اظهار کرد: طبق قانون اساسی داشتن شغل و رضایت شغلی حق آحاد جامعه است. می‌توان در چهار سال آینده بیش از چهار میلیون شغل متناسب با رشته‌های مختلف نظیر معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری، گردشگری سلامت و. . ایجاد کرد. ما فرصت‌های این عرصه‌ها را بررسی کردیم و برای آن برنامه‌ تدوین کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: دانشجویی که تا مقطع دکتری پیش می‌رود، ده سال از بهترین زمان عمر خود را صرف این می‌کند که در ادامه بتواند برای کشورش موثر باشد؛ بنابراین این وظیفه دولت است که شغل مناسب فارغ‌التحصیلان را فراهم کند. 

جلیلی همچنین تصریح کرد: بسیاری از بیکاری فارغ‌التحصیلان در زمینه علوم انسانی رقم می‌خورد. یکی از برنامه‌های ما به این صورت است که همانند علوم مهندسی و فنی، در حوزه علوم انسانی و علوم پایه، پژوهش‌ها برون‌سپاری شوند. 

وی گفت: دستگاه‌های دولتی موظف خواهند شد که پژوهش‌ها را در مناقصات اعلام کنند و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی به صورت عادلانه، پژوهش را اخذ کنند. 

جلیلی در پایان افزود: در بخش دیگری از برنامه‌ی ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، روسای دانشگاه‌ها موظف به هدایت تحصیلی دانشجویان به سمت رشته‌های شغلی خواهند بود. بدین معنا که انتخاب پایان‌نامه‌ها یا رساله‌های ارتقاء اساتید، متناسب با زمینه‌های شغلی تعیین شود. 

منبع: همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها