|

قاضی‌زاده‌هاشمی: اختیارات همه وزرا را در حوزه اجرا به فرمانداران می‌دهم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت سلام به دنبال حاکم کردم مردم و پاسخگو بودن دولتمردان به مردم هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفتگوی تلویزیونی با مردم کرمانشاه وجود جاذبه‌های گردشگری، بازارچه‌های مرزی، قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی، بهره‌مندی از مراکز آموزش عالی و صنایع دستی را از ظرفیت‌های مهم و ویژه در نقاط مختلف استان برشمرد و اظهار داشت: نیاز به زیرساخت‌های درمانی، مشکل سکونتگاه‌های غیررسمی، اصلاح زیرساخت‌ها، قاچاق و کولبری از جمله مسائلی است که باید برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی از مردم کرمانشاه به عنوان مردمانی غیور و مدافع حریم ایران زمین یاد کرد و عنوان کرد: شایسته نیست استانی با پیشینیه تاریخی کهن و بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی و طبیعی بالاترین آمار را در نرخ بیکاری داشته باشد. قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه استان کرمانشاه سومین استان مهاجرت فرست کشور است افزود: این موضوع نگران کننده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به استقرار مراکز عمده صنعتی، دانشگاهی، رفاهی و اقتصادی در مناطق خاصی از کشور طی صد سال اخیر اشاره کرد و گفت: نبود توازن موجب مهاجرت، فقر، ناامنی، آلودگی هوا و ترافیک شده است که باید برای اصلاح آن برنامه‌ریزی شود. وی تمرکز امکانات و منابع را در پایتخت نادرست خواند و افزود: در طرح کلانی که آماده کرده‌ام باید به تعداد شهرستان‌های کشور پایتخت داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی به اصل 127 قانون اساسی و تفویض اختیارات وزیران به افراد دیگر خاطرنشان کرد: برای سهولت در انجام امور و پاسخگویی به نیاز مردم اختیارات همه وزرا را در حوزه اجرا به فرمانداران می‌دهم. وی گفت: ما مجموعه بودجه دستگاه‌های مختلف را جمع آوری و سرانه هر شهرستان را در همه دستگاه‌ها برای تصمیم گیری به فرمانداران و شورای برنامه‌ریزی شهرستان محول خواهیم کرد. وی در ارتباط با این موضوع که چه سازو کار‌هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده وجود دارد افزود: ما در دولت سلام به دنبال حاکم کردن مردم و پاسخگو بودن دولتمردان به مردم هستیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به موضوع سربازی اجباری و از دست دادن فرصت‌های جوانی اشاره کرد و گفت: در طرح‌هایی که آماده شده است سربازی به شکل حرفه‌ای و داوطلبانه صورت خواهد گرفت. وی وظیفه دولت را استیفای حقوق مردم دانست و گفت: این موضوع وقتی تحقق خواهد یافت که مسئولان محلی را خود مردم انتخاب کنند.

قاضی‌زاده هاشمی ایجاد توازن در نقاط مختلف کشور را نیازمند سرمایه‌گذاری جدی دانست و خاطرنشان کرد: جوانان با اندیشه‌های نو، عدالتخواهی و عدالت طلبی به میدان آمده اند تا قانون اساسی و اهداف انقلاب اسلامی محقق شود و مردمی را که سختی‌های فراوانی کشیده‌اند بر سر سفره انقلاب بگذارد. وی با بیان اینکه جوانان در گام دوم آمده‌اند تا روش‌ها را عوض کنند افزود: دولت سلام با تبعیض، فساد و رانت مبارزه می‌کند و شایسته سالاری، و اعمال و حق حاکمیت مردم را دنبال خواهد کرد.

منبع: تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها